رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست هم اندیشی بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب ، سازمان بازرسی را بازوی دادگستری و یک دستگاه فراتخصصی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در نشست هم اندیشی بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: قضات دادسرا باید به گزارش‌های سازمان بازرسی به دلیل اینکه از یک مرجع تخصصی صادر می‌شود، توجه ویژه‌ای کنند و گزارش‌های این سازمان را نسبت به سایر پرونده‌ها که دارای اهمیت بیشتری هستند مورد بررسی ویژه قرار دهند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سازمان بازرسی که فرمودند "سازمان بازرسی چشم نظام است، امین نظام است، امید نظام هست" افزود: اصل بر این است که گزارش‌های سازمان بازرسی معتبر است اگر متهم قبول ندارد باید دلیل بیاورد و می‌تواند به شعبه برای اخذ کارشناس رسمی، درخواست دهد.

*تطبیق عملکرد دستگاه‌ها با قانون

عبدالله آقا علی خانی، بازرس کل استان هم در این نشست، سازمان بازرسی را سازمانی کاملاً مستقل و شبه قضایی دانست که وظیفه اصلی آن تطبیق عملکرد دستگاه‌ها با قانون است.

بازرس کل استان، یکی از ویژگی‌های سازمان بازرسی را ارائه گزارش‌های قانونی دانست و تأکید کرد: ویژگی دیگر سازمان بازرسی، هماهنگی در اهداف مشترک با دادگستری در برخورد با مفاسد برای ارتقای سلامت اداری و حاکمیت قانون است.

آقا علی خانی با بیان اینکه گزارش‌های سازمان بازرسی به صورت علمی تدوین شده است و باید به صورت خاص و در اسرع وقت رسیدگی شود، گفت: وظیفه اصلی ما تطبیق عملکرد دستگاه‌ها با قانون است و جناح ما جناح قانون مندی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار