جلوگیری گوگل از انتشار هزاران عکس ایکس-ری در فضای مجازی

گوگل قصد دارد با همکاری در پروژه‌های پزشکی در ارتقاء سهم سلامت بیماران در نقاط مختلف جهان نقش داشته باشد.

جلوگیری گوگل از انتشار هزاران عکس ایکس-ری در فضای مجازیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل پروژه بزرگی را که دست‌اندرکاران آن قصد داشتند طی برنامه‌ای معین بیش از ۱۰۰ هزار عکس ایکس‌-ری یا همان تصویر درون بدن را در فضای مجازی منتشر کنند، متوقف کرد. این عکس‌ها از پرونده پزشکی بیماران مختلف سرقت شده و به نظر می‌رسد قرار بود برای اهداف مخرب مورد استفاده قرار گیرند.


بیشتر بخوانید: نقص امنیتی گسترده در اپلیکیشن‌های پیش‌نصب شده اندروید


گروهی از کارشناسان فناوری معتقدند بر خلاف خبرهای اعلام شده از سوی مدیران گوگل این شرکت، خود در پروژه بزرگ افشاء هزار عکس ایکس‌-ری دست داشتند و تنها در آخرین گام و زمانی که متوجه شدند خطرات رسوایی این پروژه افزایش یافته‌ است، آن را متوقف کردند. گوگل و بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری جهان پیش از این بارها به اشتباه یا با هدفی خاص بخش زیادی از اطلاعات شخصی کاربران را در فضای مجازی منتشر کردند. 

در سال ۲۰۱۷ میلادی موسسه ملی سلامت در آمریکا پروژه‌ای برای تحقیق در مورد مفاصل بدن و بیماری مفصلی را آغاز کرد. مسئولان این موسسه برای جمع‌آوری گسترده اطلاعات به یک منبع جامع نیاز داشتند؛ لذا گوگل پذیرفت که با آن‌ها محققان حاضر در پروژه همکاری کند. از همان زمان جمع‌آوری و اجماع داده‌های پزشکی زیادی از پرونده هزاران بیمار در جهان شروع شد.

جلوگیری گوگل از انتشار هزاران عکس ایکس-ری در فضای مجازی

اگرچه انتقادات زیادی در مورد همکاری بین موسسه ملی سلامت آمریکا(NIH) و گوگل صورت گرفت و بسیاری این اقدام را نقض آشکار حقوق شهروندان و بیماران دانستند ولی گوگل همواره چنین تلاشی را تنها در جهت ارتقاء کیفیت دانش پزشکی دانسته است. دانشمندان موسسه ملی سلامت اعتقاد دارند با استفاده از عکس‌های ایکس-ری می‌توان بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان را پیش‌بینی کرد. 

گوگل از انتشار تمامی عکس‌های موجود در پروژه جلوگیری کرد ولی همکاری‌های مشترک خود با NIH را هم‌چنان ادامه می‌دهد. قوانین ملی فدرال آمریکا هر شرکت فناوری و پزشکی را از انتشار اطلاعات شخصی بیماران به شدت منع می‌کند. 

انتهای پیام/

همکاری گوگل با نهادهای پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار