سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر می‌گوید: تاکسی‌ها اجازه ندارند کرایه خود را افزایش دهند و اگر مسافری کرایه بیشتری داده به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهد.

به گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پس از سهمیه بندی بنزین، مسافران با افزایش کرایه تاکسی و تاکسی تلفنی‌ها در بوشهر رو به رو شدند. به طوری که کرایه‌ها دو برابر و گاه بیشتر شده است.

حسن شجاعی سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: براساس مصوبه کمیته تنظیم بازار و دستور العمل وزارت کشور تاکسی‌ها اجازه ندارند کرایه خود را گران کنند، اگر این اتفاق رخ دهد تخلف است و مسافران می‌توانند آن را گزارش کنند.

او ادامه داد: تاکسی‌های زرد رنگ، تاکسی‌های موقت و تاکسی‌های بی‌سیم زیرمجموعه شهرداری بوشهر هستند که از ابتدای هفته تا کنون شکایتی مبنی بر اینکه کرایه خود را افزایش داده‌اند، نداشته‌ایم.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: ۲۰۰ دستگاه تاکسی، ۸۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم و ۲۵ دستگاه تاکسی موقت اکنون در بوشهر فعالیت می‌کنند و گشت کنترل این سازمان بر کار آن‌ها نظارت دارد.

شجاعی بیان کرد: تاکسی‎های اینترنتی و تاکسی تلفنی‌ها نیز زیر مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌روند و اگر مردم از آن‌ها شکایت دارند باید به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

او گفت: سهمیه سوخت تاکسی‌های عادی و دوگانه سوز به ترتیب ۴۰۰ و ۲۰۰ لیتر تعیین شده‌است و تعیین سهمیه ویژه تاکسی‎های بی‎سیم، موقت و مدارس نیز در دست پیگیری است.

انتهای پیام/ک

افزایش کرایه تاکسی غیرقانونی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.