مدیر جهاد کشاورزی کامیاران گفت: از ۲۶ هزار و ۲۰۱ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان در قالب ۱۹ پلاک رفع تداخل شده است.

۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کامیاران رفع تداخل شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بهرام کوشکی اظهار داشت: از این میزان زمین، ۵ هزار و ۵۰۹ هکتار مربوط به اراضی ملی و ۶۴ هکتار دیگر اراضی زراعی شهرستان است.
او به اختلافات ملکی در زمینه تداخل اراضی ناشی از قوانین ضعیف و موازی کاری‌ها در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: با تصویب ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل ها، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضایی نیست.

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران یادآور شد: با توجه به اینکه ۳ سال از اجرای این طرح در شهرستان می گذرد تاکنون عملیات نقشه برداری در سطح بیش از ۱۴ هزار و ۷۵۸ هکتار در هشت روستای بخش مرکزی و ۹ هزار و ۴۵۵ هکتار از اراضی پنج روستای بخش موچش اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه کل شهرستان دارای ۱۸۶پلاک است، اضافه کرد: از این میزان پلاک بیش از ۸۵ مورد دارای مشکل تداخل اراضی هستند.
کوشکی گفت: این طرح نیازمند تامین اعتبار است و تعهد این شهرستان برای سال جاری ۷هزار هکتار است که شرکت مشاوره تاکنون ۱۰۰ درصد آن را انجام داده است.
او تاکید کرد: در این طرح تهیه نقشه های بزرگ مقیاس با استفاده از عکسبرداری هوایی، تصاویر ماهواره ای و نقشه برداری زمینی انجام و بعد اطلاعات مالکیتی و توصیفی اراضی مورد نظر جمع آوری می‌شود.

رفع تداخل اراضی از ۳ سال گذشته بطور جدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی کردستان قرار گرفته است.
این قانون بطور صریح وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرده با هماهنگی دستگاه های مرتبط در حوزه زمین نظیر ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی کارگروه رفع تداخل تشکیل دهد تا قوانین و مقررات اجرا شده بر روی اراضی کشاورزی را مورد بررسی قرار دهند.
شهرستان کامیاران با ۱۸۵ هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت، ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج قرار دارد، ۱۳۲ هزار هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد که شامل ۳۶ هزار هکتار جنگل و ۹۶ هزار هکتار مرتع است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ج

با تصویب ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضایی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.