براساس نتایج چهار نظرسنجی که امروز منتشر شده است حزب محافظه‌کار جانسون ۱۰ تا ۱۷ درصد از حزب کارگر پیشی گرفته است.

حزب محافظه‌کار انگلیس در نظرسنجی‌ها گوی سبقت را از حزب کارگر ربودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌هایی که نتایج آن‌ها امروز یکشنبه منتشر شد حزب محافظه‌کار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از بالاترین حمایت از سال ۲۰۱۷ برخوردار است و میزان محبوبیت آن بین ۱۰ تا ۱۷ درصد از حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین بالاتر است.

انتخابات ۱۲ دسامبر قرار بود به سه سال اختلاف بر سر برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) -که اعتقاد سرمایه‌گذاران به ثبات پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را تضعیف کرد و به جایگاه انگلیس از زمانی که در همه پرسی سال ۲۰۱۶ برای ترک اتحادیه اروپا رای داد، لطمه زد- پایان دهد.

جانسون ۵۵ ساله به جلب آرای حداکثری برای تصویب توافق لحظه آخری برگزیت امیدوار بود؛ توافقی که وی ماه گذشته با اتحادیه اروپا داشت، بعد از آنکه این اتحادیه با سومین تاخیر برای برگزیت موافقت کرد. رای گیری قبلی برگزیت قرار بود ۲۹ مارس برگزار شود. رای دهندگان در همه پرسی ۲۰۱۶ با اختلاف کم، به نفع ترک انگلیس از اتحادیه اروپا رای دادند.

براساس نتایج چهار نظرسنجی که امروز (یکشنبه) منتشر شده است حزب محافظه‌کار جانسون ۱۰ تا ۱۷ درصد از حزب کارگر پیشی گرفته است.

نتایج نظرسنجی «یوگاو» نشان می‌دهد میزان حمایت از حزب محافظه‌کار انگلیس به ۴۵ درصد رسیده است که این میزان بالاترین میزان از سال ۲۰۱۷ است. براساس این نظرسنجی، در مقایسه میزان محبوبیت حزب کارگر بدون تغییر باقی مانده و ۲۸ درصد است. میزان محبوبیت حزب اتحادیه لیبرال دموکرات طرفدار اروپا نیز ۱۵ درصد و حزب برگزیت نیز بدون تغییر ۴ درصد است.

براساس نتایج نظرسنجی جداگانه دیگری که توسط «ساوانتا کام رس» (SavantaComRes) انجام شده است میزان محبوبیت حزب محافظه‌کار به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۷ رسیده است. طبق نتایج این نظرسنجی، میزان محبوبیت حزب محافظه کار ۴۱ درصد و حزب کارگر ۳۳ درصد است.

براساس نتایج نظرسنجی دیگر که توسط موسسه تحقیقات اوپینیوم (Opinium) منتشر شده است، حزب محافظه کار ۱۶ درصد از حزب کارگر پیشی گرفته است.

نظرسنجی دیگر که توسط میل (Mail) انجام شد نشان می‌دهد میزان محبوبیت حزب جانسون از حزب کارگر ۱۵ درصد بیشتر است.
از سال ۱۹۲۳ تاکنون، انتخابات اول دسامبر در انگلیس یکی از سخت‌ترین انتخاباتی خواهد بود که بتوان نتیجه آن را پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار