مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: موانع صادرات پودر آب پنیر برطرف شد.

برطرف شدن موانع صادرات پودر آب پنیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  تنهایی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت؛ در راستای حمایت از صنایع غذایی کشاورزی، صادرات آب پنیر آزاد شد.

تنهایی افزود: صادرات آب پنیر تحت ردیف تعرفه‌ای شماره ۰۴۰۴۱۰۰۰ و ۰۴۰۴۹۰۰۰ با اخذ عوارض صادراتی به میزان ۲۱۵۰ ریال به ازای هر کیلوگرم با رعایت سایر قوانین و مقررات بلامانع است.

او گفت: صادرکنندگان می‌توانند بدون نیاز به تایید وزارت جهادکشاورزی و صرفاً با پرداخت عوارض صادراتی مزبور نسبت به صدور کالای موصوف اقدام نمایند.


توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای دیم در اراضی شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: کشت گیاهان علوفه‌ای در سطح مزارع دیم این شهرستان در حال توسعه است.

 آشتاب با اشاره به سیاست‌های جهاد کشاورزی در استفاده از اراضی آیش و توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای دیم نظیر ماشک در این شهرستان گفت: در حال حاضر انواع کشت‌های مناسب در تناوب با زراعت‌های دیم نظیر حبوبات دیم، گلرنگ و ماشک در اراضی این شهرستان در حال انجام است.

او بیان کرد:  با برنامه ریزی و پیگیری‌های مداوم و برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی در راستای پیگیری واجــــــــرایی نمودن برنامه ابلاغی پروژه امنیـت غذایی ایران-ایکاردا، کشت حفاظتی، افزایش ضریب خوداتکایی محصولات علوفه‌ای به منظورکمک به رونق تولیدات دامی و زراعی درسال زراعی جاری عملیاتی شده است.

او افزود: ازطریق عاملین بخش خصوصی مقدار ۵۰۰۰ کیلوگرم بذر ماشک ساتیوا حمل و در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

آشتاب بیان کرد:  تاکنون در سطحی معادل ۴/۷۱ هکتار ماشک ساتیوا و ۸۴۰ هکتار یونجه کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت؛ جهت تشویق و ترغیب کشاورزان این شهرستان در دهستان چقانرگس، یک مزرعه ماشک ساتیوا کاملا مکانیزه بصورت نمایشی در سطح ۱۰ هکتاراجراشده است.

آشتاب افزود: ماشک گیاهی یکساله از خانواده لگومینوز است که همانند سایر گیاهان این خانواده موجب اصلاح و تقویت خاک می‌شود و نیتروژن را در خاک تثبیت می‌کند.

او  ادامه داد: ماشک به دلیل عملکرد بالا، خوش خوراکی و کیفیت بالای علوفه می‌تواند در تغذیه دام‌های منطقه مؤثر باشد و از آن به عنوان گزینه‌ای مطلوب در تناوب با غلات در مزارع دیم و بعد از محصولاتی مانند گندم استفاده کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: توسعه کشت نباتات علوفه‌ای لگوم دیم پرتولید، علاوه بر تأمین علوفه دام در دیمزارها، الگوی کشت مناسب را در تناوب غلات به کشاورزان معرفی می‌کند و راه مؤثری در تقویت خاک دیمزار‌ها و کنترل آفات خواهد بود.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.