پورمحمدی گفت: هم‌اکنون زلزله‌زدگان با مشکل جدی روبه‌رو نیستند و برای رفع سردی هوا هیتر‌های فن دار و ۳ تن نایلون توزیع شده است.

توزیع هیتر‌های فن دار و ۳ تن نایلون میان زلزله زدگان آذربایجان شرقیمحمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اظهار کرد: زلزله آذربایجان شرقی که جمعه گذشته در شهرستان‌های سراب و میانه رخ داد در واقع به دنبال خود ۵ تلفات جانی و ۵۸۰ نفر مصدوم به همراه داشت، البته مصدومان مداوا و مرخص شدند اما متاسفانه بعد از سانحه ۲ نفر در منزل شخصی خودشان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی و مسمویت فوت کردند.

او ادامه داد: این زلزله ۱۰۶ روستا را در این ۲ شهرستان تحت تأثیر خود قرار داد که ۱۹ روستا دچار صدمات ساختمانی شدند، البته حدود ۳۰۰۰واحد تخریب و ۲۰۰۰ واحد مسکونی صدمه دیدند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند، همچنین هفته گذشته مهم‌ترین اقدام مدیریت بحران استان حل مشکل اسکان اضطراری بود که ۳۱۶۰ چادر و وسایل گرمایشی توزیع شد البته در ساعات اولیه هم بسته های مواد غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه توزیع شد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد:  از ۲ روز قبل ما وارد مرحله اسکان موقت شدیم که این اسکان موقت را بر اساس مصوبه دولت به ۲ روش انجام می‌گیرد، نخست تأمین اجاره به مبلغ ۱۰ میلیون تومان و دوم ساختن اتاقک ۱۲متر مربعی در کنج حیاطشان با سازه پیش ساخته است، این اتاقک در این دوره بازسازی به عنوان سرپناه استفاده می‌شود، اما بعد از آن هم می‌توانند به عنوان انباری یا هرچیز دیگر استفاده کنند.

پورمحمدی گفت: بیشتر روستاییان بحث اجاره را ترجیح دادند که به محض اینکه توافق شود ۳ میلیون تومان به آنها داده می‌شود  و پس از جمع کردن چادرهایشان ۷ میلیون تومان باقی مانده پرداخت می‌شود، همچنین حدود ۳۵۰ اتاقک از مرحله فوندانسیون به مرحله ساخت رسیده که کارشان تا آخر این هفته پایان خواهد یافت.

او تأکید کرد: بحث آواربرداری یکی از مسائل جدی است که در همان روزهای نخست انجام شده و در حال حاضر در تمام واحدها با رضایت صاحبخانه  آواربرداری شدت پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر مشکل جدی وجود ندارد و تنها نگرانی سردی هواست که برای رفع آن هم هیترهای فن دار و  ۳ تن نایلون  توزیع شده است،  اما تمام تلاشمان این است که ساخت این اتاقک ها به سرعت  انجام شود.


بیشتر بخوانید: پس لرزه‌های زلزله آذربایجان شرقی تا کی ادامه خواهد داشت؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار