استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت : ایران با پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی اف ا تی اف به طور قطع منافع چشمگیرتری از زیان‌های احتمالی که مخالفان آن در کشور اذعان می‌کنند به دست خواهد آورد که ضروری است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،یوسف احمدیان استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت : مخالفان پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی یا FATF از احتمال برخورد گزینشی اجرای دستورالعمل‌های آن و یا به دشواری و ابهام درحوزه اجرایی قوانین آن در کشور ایراد می‌گیرند که باید گفت این نگرانی‌های احتمالی در برابر منافعی که کشور با پیوستن به این گروه به دست می‌آورد، بسیار ناچیز است.

او گفت : نپیوستن به FATF میزان ریسک سرمایه گذاری خارجی در کشور را بسیار افزایش می‌دهد که می‌تواند تبعات اقتصادی گسترده‌ای برای کشور به همراه داشته باشد.

احمدیان گزارش‌های گروه ویژه اقدام مالی برای سرمایه گذاران کلان اقتصادی که یک شاخص مهم اقتصادی دانست که می‌تواند امکان جذب سرمایه گذاری خارجی را افزایش دهد.

او گفت: FATF در حوزه شفافیت اقتصادی در سطح بین المللی فعالیت می‌کند و در این زمینه قوانین یا دستورالعمل‌های بهینه‌ای در دستور کار قرار داده است و تاکنون برای اعضای آن آثار مثبتی به دنبال داشته که طبعا عضویت در این گروه می‌تواند برخی از محدودیت‌های مالی بین المللی که کشورمان با آن مواجه است را از بین ببرد.

این کارشناس اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش‌های اخیر گروه ویژه اقدام مالی در خصوص جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: از سال ۲۰۰۹ این گروه ایران را در لیست کشور‌های غیرهمکاری کننده قرار داده که متاسفانه پس از گذشت ۱۰ سال هنوز این مشکل حل نشده است.

احمدیان از دیگر پیامد‌های عضویت در FATF جلوگیری از انزوای ایران در سطح منطقه و بین المللی دانست که می‌تواند تجارت بین الملل بخصوص در حوزه صادرات و واردات را سهولت ببخشد که کمک بسیار مهم و شایانی به این شاخص مهم اقتصادی کشور که حتی رونق تولید و ایجاد اشتغال به آن وابسته است، خواهد کرد.

او گفت: تمام گزارش‌های گروه ویژه اقدام مالی مورد استناد سرمایه گذاران کلان بین المللی به ویژه موسسه‌های مهم اقتصادی قرار می‌گیرد که نپیوستن به آن میزان ریسک سرمایه گذاری در کشور را افزایش می‌دهد و به نوعی مانع سرمایه گذاری خارجی در ایران خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

ایران به گروه ویژه اقدام مالی پیوست

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.