رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: امروزه دست به هر اقدام اقتصادی که زده می‌شود باید به فکر بازار فروش آن نیز باشیم.

رشد و توسعه اقتصادی وابسته به حفظ بازار استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمیدرضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، در حاشیه نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی اتاق ایران با مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی استان اردبیل با اشاره به اهمیت صادرات در توسعه اقتصادی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه اقتصادی بحث صادرات محصولات تولیدی و یافتن بازار مناسب برای فروش تولیدات است.

او افزود: امروزه دست به هر اقدام اقتصادی که زده می‌شود باید به فکر بازار فروش آن نیز باشیم و رشد و توسعه اقتصادی وابسته به حفظ بازار و یافتن بازار‌های جدید است و در استان اردبیل نیز باید به این اصل بسیار مهم توجه بیشتری شده و برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها بر روی آن انجام گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران ظرفیت بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای را ۵۶ درصد دانست و گفت: این میزان در ایران به ۱۵ درصد می‌رسد و بدین ترتیب وزن دولت در اقتصاد کشور بیشتر از بخش خصوصی است که در تلاش هستیم تا سهم بخش خصوصی در اقتصاد را ارتقا داده و کفه ترازو را به نفع بخش خصوصی بالا ببریم.

او به اقدامات بسیار مناسب استان اردبیل در زمینه توسعه اقتصادی اشاره کرد و اذعان داشت: امیدواریم که این جلسه فتح البابی برای اثرگذاری بر شاخص‌های اقتصادی در استان اردبیل شده و موجب رونق و رشد اقتصادی آن شود.

صالحی تصریح کرد: استان اردبیل یکی از مناطق مستعد با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های متنوع در حوزه‌های اقتصادی بوده و در بازدید خود از نمایشگاه دائمی توانمندی‌های صنعتی استان در محل اتاق بازرگانی اردبیل شاهد حضور برند‌های معتبر و مناسب در این استان بودیم که این موضوع نشان از ظرفیت بالای این استان داشته و این برند‌ها نیز می‌توانند به عنوان پیشرو در اقتصاد استان باشند.

او ادامه داد: طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم نرخ بیکاری در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری در سطح پایین‌تری قرار داشته و این آمار نشان از اقدامات مثبت اقتصادی انجام شده در این استان را دارد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران بیان کرد: هدف ما گسیل ظرفیت‌های اقتصادی کشور به سمت استان اردبیل بوده که برای این کار باید برنامه‌ها و آینده‌نگری‌های دستگاه‌های اجرایی استان به‌طور کامل مشخص شود و با کمک فعالان بخش خصوصی و استفاده از تجربیات آنان گام مثبتی در توسعه اقتصادی استان اردبیل برداشته شود.

صالحی گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان جذب سرمایه‌گذار به یک منطقه وجود مزیت در آن منطقه است و از این‌ رو در استان اردبیل نیز باید مزیت رقابتی نسبت به سایر استان‌ها برای آن تعریف شده و سرمایه‌گذاران با توجه به آن مزیت برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل ترغیب شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ت

اقدامات مناسب استان اردبیل در زمینه توسعه اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.