شهردار شیراز در آیین کلنگ زنی باغ ایرانی، گفت: این باغ در بلوار امیرکبیر با هدف ایجاد فرصت جدید گردشگری برای شهر شیراز و توسعه فضای سبز احداث می‌شود.

باغ ایرانی فرصتی جدید برای گردشگری شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور در این آیین اضافه کرد: شهرداری شیراز باغ ایرانی را با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با هدف حفظ باغات و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها تملک کرد.

شهردار شیراز باغ ایرانی را از جمله پروژه‌های ویژه شیراز دانست و افزود: تا پایان سال جاری ۳۰ پروژه ویژه شهری که فرصت‌های جدیدی را برای شیراز ایجاد می‌کنند، کلنگ زنی می‌شود.

او با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۱۰۰ پروژه عمران شهری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، نوید داد: شهروندان تا پایان امسال به صورت هفتگی شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مختلف عمرانی هستند.

اسکندرپور بیان کرد: این پروژه‌ها در سه سطح بزرگ مقیاس همچون تقاطعات چند سطحی، پروژه‌های مناطق مثل بوستان‌ها و پروژه‌های ویژه نظیر باغ ایرانی و پیاده راه کوچه باغ‌های قصردشت برنامه ریزی شده اند.

شهردار شیراز احداث پروژه باغ ایرانی را در راستای رویکرد انسان محوری مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: پروژه‌های نرم افزاری همچون پیاده راه قصردشت به طول ۴/۷ کیلومتر که هفته آینده کلنگ آن به زمین زده می‌شود و باغ ایرانی با هدف زمینه سازی برای حضور هر چه بیشتر مردم در سطح شهر و افزایش تعامل آن‌ها احداث می‌شوند.

هزینه احداث باغ ایرانی ۶ میلیارد تومان است

شهردار منطقه چهار شیراز نیز در این آیین گفت: باغ ایرانی با هدف ایجاد فرصت جدید گردشگری برای شیراز، حفظ و گسترش فضای سبز و فراهم آوردن فضایی همراه با آرامش برای شهروندان و مسافران با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان در بلوار امیرکبیر احداث می‌شود.

اصغر سروی افزود: شهرداری منطقه ۴ شیراز در راستای توزیع یکسان خدمات شهری و عمرانی اقدام به ایجاد این باغ کرده است.

او با اشاره به برخی دیگر از پروژه‌های سطح منطقه چهار شیراز، بیان کرد: بوستان ۷ هکتاری کشن در مجاورت کمربندی و بوستان تله بادی از دیگر پروژه‌های این منطقه هستند که تا پایان امسال به بهر برداری می‌رسند.

سرفصل منظره نگاری در شیراز با ایجاد باغ ایرانی باز می‌شود

مهرداد ایروانیان معمار مطرح شیرازی نیز در این آیین گفت: خوشحالم که رویکرد فرهنگی شهرداری موجب ایجاد باغ ایرانی شده است و سرفصل منظره نگاری در شهر شیراز با ایجاد این باغ باز می‌شود و از شهردار شیراز بابت در پیش گرفتن این رویکرد تشکر می‌کنم.

او با بیان اینکه بهبود منظر شهری باید به کل شهر تسری یابد، افزود: بهبود منظر شهری در قسمت‌هایی وسیع از شهر نیاز شیراز است. به عنوان مثال ایجاد محور دروازه قرآن تا دروازه اصفهان یک منظر شهری بزرگ است که شهرداری در مسیر ایجاد آن قدم گذاشته است.

ایروانیان ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه باغ ایرانی سرآغازی برای ایجاد و تعالی پروژه‌های دیگر با رویکرد بهبود منظر و ایجاد باغ‌های با سبک ایرانی باشد.

احداث باغ ایرانی رضایت‌مندی مردم را در پی دارد

عنایت‌الله رحیمی در حاشیه ساخت باغ بزرگ ایرانی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری شیراز در ایجاد پروژه‌های فاخر و درخور پذیرش با هدف توسعه و تقویت انسان محوری، این رویکرد را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: بی تردید اجرای چنین پروژه‌هایی رضایت‌مندی مردم را در پی دارد.

استاندار فارس از مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز خواست در دو سال آینده اقداماتی همچون راه اندازی خط دو مترو، رساندن خط سه به مراحل قابل توجه، پیگیری روند اجرای پروژه‌هایی هچون محور زندیه و محور عرفان را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

رحیمی تاکید کرد: ایجاد چنین پروژه‌های فاخر و ارزشمندی به داشته‌های شیراز می‌افزاید.

او بیان کرد: در پروژه‌هایی که با فضای سبز و طبیعت ارتباط دارد باید به سمت کمترین استفاده از مصالح ساختمانی و منظر‌های خشک و بی روح حرکت کنیم.

رحیمی ادامه داد: ورود به فضا‌های سبزی که نما‌های سنگی و ساختمانی دارد اغتشاش ذهنی ایجاد می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس هنچنین بر لزوم توجه به محتوا در فضا‌هایی همچون باغ ایرانی تاکید کرد و افزود: مناسبات، آئین‌ها، تعاملات گروهی و ایجاد خاطرات جمعی از مصادیق تولید محتوا برای این محیط‌ها است که باید به سمت شادی و نشاط حرکت کند.

او با عنوان این مطلب که وجود شادی و امید نیز در کنار فراز و نشیب‌ها نیاز است، اظهار کرد: بی تردید غم گساری از جامعه و تقویت روحیه نشاط و شادی در دستیابی به توسعه و توفیق در تحولات موثر است.

رحیمی گفت: در انتخاب این محتوا‌ها باید همخوانی با فرهنگ و مبانی مذهبی با دقت مد نظر قرار گیرد.

استاندار فارس پروژه احداث باغ ایرانی را اقدامی مطلوب و اثر گذار برشمرد و ابراز امیدواری کرد مدیریت شهری در مسیر افزودن به چنین فضا‌هایی گام بردارد.

او با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر گام‌هایی در راستای تحقق شعار انسان محوری برداشته اند، گفت: این رویکرد اندوخته‌ای ارزشمند برای شهر برجای خواهد گذاشت.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری و دولت تدبیر و امید نهایت تلاش و همت خود را در راستای خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفته‌اند، عنوان کرد: علاوه بر پروژه‌های شهری که در ۱۱۲ شهر استان جریان دارد تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از پروژه‌هایی کلان به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

براساس این گزارش آیین کلنگ زنی باغ ایرانی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در بلوار امیرکبیر با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، فرمانده انتظامی استان فارس، جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

این باغ با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تملک و هزینه اجرای آن ۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار