مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان کویر لوت استان کرمان گفت: ایجاد دریاچه طبیعی در بیابان کویر لوت گردشگران را شگفت زده کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معین افضلی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان کویر لوت استان کرمان در خصوص ایجاد دریاچه در دل کویر گفت: براثر بارندگی‌های فروردین ماه امسال وطغیان رود دائمی شور در دل بیابان جهانی کویر لوت دریاچه‌ای وسیع ایجاد شد.

او افزود: ایجاد دریاچه باعث شده گردشگران داخلی وخارجی که در این فصل از سال وارد کلوت‌های شهداد می‌شوند در کنار ساحل آرام این دریاچه نیز ساعاتی را شگفت زده به تماشا بنشینند.

افضلی ادامه داد: ایجاد این دریاچه که محور گردشگری شهداد- نهبندان را نیز مسدود کرده است باعث شده گردشگران بیشتری وارد حوزه بیابان کویر لوت شوند.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت استان کرمان تصریح کرد: تور‌های گردشگری وهم چنین گروه‌های آفرود که قصد ورود به حوزه کویر لوت وبازدید از این دریاچه را دارند باید مجوز لازم جهت ورود به این منطقه را اخذ نمایند.

او در پایان از گردشگران خواست نسبت به تمیز نگه داشتن محیط طبیعی اطراف دریاچه اهتمام ورزند و زباله هایشان را در کویر رها نکند.

انتهای پیام /ی

دریاچه ای شگفتی ساز در کویر لوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار