برگزارکنندگان رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ماه آینده میلادی تغییرات در استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) ایجاد خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان لیگ برتر انگلیس در وب سایت رسمی خود اعلام کرد از ماه دسامبر استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) دستخوش تغییراتی خواهد شد.

از ماه دسامبر، طرفداران اطلاعات دقیق تری را هنگام کار با VAR دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، اگر داور خطای پنالتی را مد نظر بگیرد، هواداران نه تنها پیام "چک پنالتی" را در تابلوی ورزشگاه می‌بینند، بلکه جزئیات "چک پنالتی – برخورد احتمالی توپ با دست" را نیز خواهند دید.

لیگ برتر انگلیس تنها لیگ جهان است که همچنان قسمت‌های بحث برانگیز بازی‌ها را در تابلو‌های استادیوم پخش می‌کند. خاطرنشان می‌شود که پخش چنین صحنه‌هایی تنها پس از تصمیم داور روی این قسمت امکان پذیر است.

مانیتورهای تلویزیونی کنار زمین همچنان مورد استفاده داوران قرار خواهد گرفت ، زیرا "اطمینان از سرعت و ضرباهنگ فوتبال لیگ برتر همچنان برای باشگاه ها مهم است." اما انتظار می رود داوران بیشتر از آنچه در ماه های آغازین فصل به سراغ مانیتور تلویزیون بروند.

سیستم VAR از فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ در مسابقات لیگ برتر انگلیس شروع به کار کرد.
براساس گزارش‌ها دقت داوران لیگ برتر پیش از بهره گیری از سیستم کمک داور ویدئویی ۸۲ درصد بود که پس از استفاده از این سیستم در چند ماه اخیر این رقم به ۹۱ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: یحیی توره از قهرمانی در لیگ برتر تا لیگ دسته دوم چین

بهترین بازیکن آفریقایی تاریخ لیگ انگلیس مشخص شد+عکس


انتهای پیام/

تغییر در سیستم کمک داور ویدئویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار