منابع خبری اعلام کردند که روند مبادله اعضی برجسته طالبان با دو شهروند خارجی به بن بست خورده است.

«انس حقانی» دوباره به زندان بگران منتقل شد/ مبادله به بن بست خورد!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز سه شنبه (۲۱ عقرب/ آبان) اعلام کرد که که انس حقانی، حافظ رشید و مالی خان، سه عضو برجسته شبکه حقانی و طالبان با دو شهروند خارجی که در بند طالبان است مبادله خواهند شد.

در پی این رویداد، برخی منابع اعلام کردند که اعضای برجسته طالبان برای مبادله به قطر منتقل شده اند تا به دفتر سیاسی طالبان تحویل داده شوند. با این حال،  و علیرغم گذشت چهار روز پس از اعلام اعلام آزادی آنها، برخی منابع از بن بست این مبادله خبر می دهند.

برخی منابع نزدیک به طالبان به رسانه های افغانستان گفته اند که انس حقانی، حافظ رشید و مالی خان تاکنون به طالبان تحویل داده نشده اند و آنها از قطر دوباره به زندان بگرام در افغانستان منتقل شدند.

قرار بود این سه عضو برجسته طالبان نخست به دولت قطر سپرده شوند و پس از آن به دفتر سیاسی طالبان در آن کشور تحویل گردند اما ظاهرا این مبادله به دلایل نامعلوم با بن بست روبرو شده است.

گفتنی است که آزادی این اعضای ارشد طالبان و شبکه حقانی توسط دولت افغانستان موجی از اعتراض ها را میان شهروندان و سیاسیون این کشور برانگیخت. پیش از این دولت افغانستان بارها تاکید کرده بود که عدالت در مورد این افراد اجرا خواهد شد و آزادی آنها خط قرمز محسوب می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.