رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت:برای حمایت از این محصول و مدیریت کاشت، داشت وبرداشت، مزارع زعفران کشور شناسنامه‌دار می‌شوند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،احتشام رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: برای برداشت زعفران و به منظور رهگیری محل تولید این محصول، به مزارع کد ۱۳ رقمی اختصاص داده می‌شود که می‌توان از طریق آن، محل تولید زعفران و اصالت آن را شناسایی کرد.

او افزود:این شناسه ۱۳ رقمی شامل کد پستی محل، روستا، کشاورز، مزرعه، کد کشور و کد استان تولید کننده است که می‌توان آن را چه در داخل و چه در خارج از کشور رهگیری کرد.

احتشام با اشاره به اینکه سطح زیر کشت زعفران  در کشور ۱۲۰ هزار هکتار است ،بیان کرد:از مزیت‌های این طرح متمایز کردن محصول خالص و حاصل تلاش کشاورز از  محصول تقلبی موجود در بازار است.

رئیس شورای ملی زعفران ایران‌ با بیان اینکه قیمت خرید زعفران از کشاورز با قیمت بازار تفاوت فراوان دارد ادامه داد:   ۸۵ درصد تولید زعفران دنیا و کشور متعلق به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی است.

او عنوان کرد: داشتن شناسه ۱۳ رقمی نشان دهنده محصول با شناسنامه و بااصالت است  و رهگیری محصول زعفران با این شناسه ۱۳ رقمی، به گونه‌ای است که افتخار بهترین محصول به خود کشاورز برمی گردد.

احتشام  افزود: وزارت جهاد کشاورزی، سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌هایی که در زمینه کشت زعفران فعال هستند، تشکل‌های بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مناطق زعفران کاری می‌توانند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام / ی

مزارع زعفران شناسنامه‌دار می‌شو‌د‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار