مدیر بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی گلستان می‌گوید: هم اکنون ۲۵۰ نمونه خون بند ناف در بانک‌های خون استان نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،سیدعزیز موسوی مدیر بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی گلستان با اشاره به راه اندازی این مرکز از خرداد پارسال در استان گفت: هم اکنون دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در شهر‌های گرگان، گنبدکاووس و کردکوی مستقر است و تاکنون ۲۵۰ نمونه خون بند ناف با رعایت استاندارد‌های مورد نظر، از هم استانی‌ها ذخیره‌سازی شده است.

 

سیدعزیز موسوی با بیان اینکه سلول‌های بنیادی را می‌توان به مدت نامحدود نگهداری کرد، افزود: علاوه بر صاحب خون بند ناف، هر کسی که با این نمونه‌ها تطابق ژنتیکی داشته باشد نیز می‌تواند آن را مورد استفاده قرار دهد.

 

موسوی گفت: خانواده‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه فعالیت بانک خون بند ناف می‌توانند به دفاتر نمایندگی به نشانی گرگان، خیابان ولیعصر (عج)، عدالت ۲۹، گنبدکاووس، بیمارستان‌های برزویه و دکتر بسکی و کردکوی، خیابان پاسداران، کوچه گل یکم مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۳۲۳۲۳۷۶۱ تماس بگیرند.

 

خون بند ناف غنی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز، مهم‌ترین نوع سلول بنیادی است و جایگزین مناسبی برای مغز استخوان در انجام پیوند سلول بنیادی به شمار می‌رود. از سلول‌های بنیادی برای درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج نظیر تالاسمی، سرطان خون، کم خونی‌ها، هموگلوبینوری حمله‌ای شبانه و نقص در تولید لنفوسیت‌ها استفاده می‌شود.

 

۲۴ آبان روز جهانی خون بند ناف است.

انتهای پیام / فا

۲۵۰ نمونه خون بند ناف در بانک خون گلستان نگهداری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.