شهردار مشهد گفت: باید شرایط مناسب برای فعالیت اجتماعی بیماران مبتلا به ام اس فراهم گردد.

لزوم ایجاد شرایط برای فعالیت اجتماعی بیماران مبتلا به ام اسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در شانزدهمین کنگره بین المللی ام اس، گفت: افراد زیادی تلاش کردند تا ظرفیت مشهد برای برگزاری مجامع مختلف به خصوص حوزه ام اس به ظهور برسد که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.

او با بیان اینکه از نگاه اجتماعی در حوزه بیماری‌ها طبقه بندی مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: در یک طبقه بندی باید به برخی از بیماری‌ها توجه کرد، اما در طبقه بندی دیگر بیماری‌هایی وجود دارد که باید با اقدامات مختلف اجتماعی، بیمار را از توجه به بیماری خود دور کرد و ام اس نیز در این دسته قرار دارد.

شهردار مشهد گفت: بیماری ام اس بیماری‌ای نیست که بتوان برنامه مدون اجتماعی برای اندرز دادن به مبتلایان به آن اجرا کرد بلکه باید فرد بیمار را بیشتر مشغول کرد تا فرد بیماری خود را فراموش کند و قوی شود.

کلائی افزود: فارغ از اینکه باید موضوع پیشگیری و آگاهی بخشی نسبت به بیماری ام اس مورد توجه ویژه قرار گیرد، همچنین دستاورد‌های درمانی آن و به کار بردن آن اهمیت ویژه‌ای دارد، باید بسته‌ای از برنامه‌های اجتماعی با تمرکز بر منحرف کردن بیمار مبتلا به ام اس از بیماری خود ایجاد شود.

شهردار مشهد گفت: در این مسیر تلاش و همکاری انجمن‌های مردم نهاد بسیار اهمیت دارد.
 
انتهای پیام// ز.م

سخنرانی شهردار مشهد در شانزدهمین کنگره بین المللی ام اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.