رئیس انجمن دیابت استان اردبیل گفت: ۸۰ هزار نفر دیابتی در استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منوچهر ایران‌پرور، رئیس انجمن دیابت استان اردبیل امروز در همایش روز جهانی دیابت که در خانه دیابت استان و باحضور مسؤولان استانی، پزشکان، بیماران دیابتی و خانواده‌هایشان برگزار شد، گفت: ۸۰ هزار نفر در استان مبتلا به بیماری دیابت هستند که بیش از ۹۰۰ نفر از آنان در برنامه‌های مختلف پزشکی، فرهنگی و ورزشی خانه دیابت اردبیل شرکت دارند.

او افزود: ۷ میلیون دیابتی و نیز ۷ میلیون مستعد دیابت در کشور زندگی می‌کنند که اگر پیشگیری‌های لازم صورت نگیرد سالانه ۱۰ درصد به آمار بیماران دیابتی افزوده می‌شود.

رئیس انجمن دیابت استان اردبیل با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت مبتلا به بیماری دیابت از بیماری خود بی‌اطلاع هستند، گفت: اتحادیه بین‌المللی دیابت امسال شعار هفته ملی دیابت را «دیابت و خانواده» اعلام کرده و بر آگاه‌سازی خانواده‌ها در مورد ابعاد مختلف این بیماری و همچنین بحث مهم پیشگیری تأکید دارد.

ایران‌پرور با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد مردم کشور ما وزن ایده‌آل دارند و بقیه دچار چاقی و اضافه وزن هستند، بیان کرد: بیماری دیابت و چاقی به موازات هم حرکت می‌کنند پس لازم است تمام خانواده‌ها سبک زندگی خود را به سمت سبک زندگی سالم پیش ببرند و در این صورت از بیشتر بیماری‌ها دور خواهند بود، همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز با سبک زندگی سالم و ورزش می‌توانند تا حد بسیار زیادی بیماری خود را کنترل کنند.

او با اشاره به اینکه پارسال ۴۰۰ نفر بیمار مبتلا به دیابت به دلیل زخم پا در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل بستری شدند، گفت: متاسفانه ۱۰۰ نفر از این بیماران قطع عضو شدند که این نشان می‌دهد بیماری دیابت تنها یک بیماری نیست و به‌همراه خود بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های کلیوی، بینایی،کبد چرب و... را به همراه دارد.

انتهای پیام/ع

۷ میلیون مستعد دیابت در کشور زندگی می‌کنند

 

 

برچسب ها: دیابت ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.