مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با کیبورد جدید رونمایی شد + تصاویر

اپل امروز از جدیدترین لپ تاپ خود با نام مک‌بوک پرو با اندازه ۱۶ اینچی رونمایی کرد.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با کیبورد جدید رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل امروز یک مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید را رونمایی کرد و این کار آن باعث شد ما متوجه شویم این شرکت از اشتباهات گذشته‌اش درس گرفته است. این دستگاه قوی‌‍‌ترین لپ‌تاپی است که تاکنون توسط اپل ساخته شده است. از این مسئله مهم‌تر وجود ESC با مکانیزم جدیدی است که به شما یک دکمه فیزیکی روی کیبورد ارائه می‌دهد.

مشخصات مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل

صفحه نمایش ۱۶ اینچی این دستگاه با دارای وضوح ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ پیکسل است. هر کدام از نمایشگر‌ها در کارخانه کالیبره می‌شود و پوشش کامل رنگ DCI-P3 برای آن‌ها از سوی شرکت وعده داده شده است. اگر به بخش دیگر این دستگاه نگاه کنیم شاهد کیبورد جدید Magic هستیم که دارای کلید‌های ۱ میلی‌متری است. اپل می‌گوید طراحی جدید کیبورد این دستگاه یک تجربه جدید برای کاربر است، زیرا می‌تواند با کلید‌های تازه بسیار راحت‌تر کار کند و لذت ببرد.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با کیبورد جدید رونمایی شد

دکمه سخت‌افزار ESC بسیار به ارگونومی این کیبورد کمک کرده است، زیرا هیچ وقت تاکنون طراحی تاچ‌بار (Touch Bar) خوب نبوده و منتقدان منفی بسیار زیادی داشته است. این تنها کلید سخت‌افزاری ردیف بالاست که می‌توان حرکت بازگشت را به وسیله آن انجام داد. باقی این ردیف هنوز هم توسط تاچ بار پوشانده شده است. البته سنسور Touch ID در انتهای آن قرار گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: جاسوسی فیسبوک از کاربران به وسیله دوربین گوشی 


پیکربندی‌های مختلف مک‌بوک پرو

‌می‌توانید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را با پردازنده‌های نسل ۹ اینتل پیکربندی کنید. انتخاب بین پردازنده ۶ هسته‌ای یا ۸ هسته‌ای بر عهده خود شماست. البته شما می‌توانید برای داشتن تراشه ۸ هسته‌ای در هر کدام از پیکربندی‌ها که توانایی افزایش سرعت Turbo تا ۵ گیگاهرتز را دارد، هزینه اضافی بپردازید. اپل می‌گوید این سرعت تا دو برابر سریعتر از تراشه چهار هسته‌ای مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی است.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با کیبورد جدید رونمایی شد

همچنین این مدل ۱۶ اینچی اولین دستگاهی است که از پردازنده گرافیکی ۷ نانومتری AMD استفاده می‌کند. پردازنده‌های AMD Radeon Pro 5300M و 5500M به طور پیش فرض دارای ۴ گیگابایت رم هستند، اما شما می‌توانید آن‌ها را به ۸ گیگابایت ارتقاء دهید. این پردازنده گرافیکی قدرتمند قول کارکرد ۸۰ درصد سریع‌تر در ویرایش ویدئو می‌دهد. در نتیجه انتظار داریم این دستگاه از مدل‌های پیشین خود سریعتر باشد.

قیمت و دسترسی مک‌بوک پرو اپل

مدل پایه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل ۲۴۰۰ دلار قیمت دارد. بنابر پردازنده و رم انتخابی شما قیمت دستگاه تا ۶۱۰۰ دلار افزایش می‌یابد. شما می‌توانید همین امروز این دستگاه را خریداری کنید و برای این کار تنها کافیست به سایت اپل بروید.

انتهای پیام/

لپ تاپ جدید اپل رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.