اسماعیل دویران عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: خود حکومت نیز تمایلی به واگذاری قدرت به نهاد‌های محلی را ندارد و این واگذاری را به معنای کاهش اختیارات خود می‌داند.

نهادهای حاکمیتی تمایلی به ادامه کار شوراهای شهر ندارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل دویران پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به فرآیند فعالیت شورا‌ها طی ادوار مختلف اظهار کرد: روز به روز اختیارات شورا‌ها که یک پارلمان محلی است، محدود می‌شود و نهاد‌های حاکمیتی تمایلی به ادامه کار با شورا‌های شهر را ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد نهاد‌های حاکمیتی تمایلی به ادامه کار شورا‌های شهر ندارند، تصریح کرد: این یک واقعیت است که همه به آن واقف هستند.

او همچنین به بحث بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: ما طبق بررسی به این نتیجه رسیدیم، آن چیزی که به عنوان بازآفرینی که در دوره آقای آخوندی مطرح شده است، صرفا تغییر عنوانی است که در اجلاس صورت گرفته و محتوا تغییری نکرده است.

دویران با اشاره به اینکه در بحث نهادسازی محلی نیز یکی از وظایف شورا‌های اسلامی شهر، تشکیل نهاد‌های مردمی محلی است، افزود:، اما گا‌ها همین نهاد محلی به محلی برای مقابله با شورا تبدیل می‌شود به همین خاطر شورا‌ها تمایلی به تشکیل آن ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه خود حکومت نیز تمایلی به واگذاری قدرت به نهاد‌های محلی ندارد و این واگذاری را به معنای کاهش اختیارات خود می‌داند، گفت: با این تفکر حتی اگر حکومت بخواهد این کار‌ها را انجام دهد به نهاد‌های خودی واگذار خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه از زمان حزبی و سیاسی شدن شوراها، آفت شورا چند برابر شده و دیدگاه‌های سیاسی بر شورا چیره شد و آن اتفاقی که باید برای شهر‌ها رخ می‌داد، اتفاق نیفتاد، افزود: همین امر موجب تضعیف عملکرد در حوزه شهری شد.

دویران با بیان اینکه این رویکرد بازآفرینی در استان‌ها در ستاد استانی و شهرستانی درست نیست، گفت: شورای شهر در کدام نهاد شهرستانی عضو است، هیچکدام، پس شورای شهر چه کاره است که دبیر ستاد شهرستان، شهردار مرکز استان باشد؟ در صورتی که اگر دبیر از مرکز استان است حتما باید از شورا‌های شهر نیز در آن حضور داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه امروز در حالی شورا طرح تفصیلی و جامع را تأیید می‌کند که از سال ۱۳۹۰ اختیار عضویت شورا به عنوان رای دهنده در کمیسیون ماده ۵ حذف شده و حق رای از شورا گرفته شده و ما در واقع اموری را تأیید می‌کنیم که نقشی در آن نداریم.

انتهای پیام/ج

روز به روز اختیارات شورا‌ها که یک پارلمان محلی است، محدود می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.