۸ طرح برگزیده از استادان دانشگاه‌های استان در چهارمین دوره طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان پذیرش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، احمدی زاده ، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان گفت: از این تعداد ۵ طرح مربوط به دانشگاه‌های خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند و دو طرح مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و یک طرح هم از دانشگاه صنعتی است.

او افزود: این طرح‌ها شامل ساخت اشیاء کاربردی با استفاده از کاغذ باطله، طراحی و بهینه سازی سیستم هوشمند تهویه لباسی برای مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در شرایط حرارتی تابستانه و زمستانه، پیاده سازی سیمولاتور عملیات مانور شبکه‌های توزیع انرژی الکتریکی تحت وب، طراحی و ساخت کلید قدرت سنکرون حالت جامع فشار قوی و تولید پماد ضدقارچ گیاهی برای درمان عفونت‌های قارچی دهانه رحم طرح‌های برگزیده اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند در پروژه احمدی روشن هستند.

احمدی زاده با بیان اینکه پروژه تحلیل رفتار تهاجمی تومور‌های متاستاتیکاز نوع سرطان پستان از نوع her۲ از جنبه‌های مختلف و طرح سنتز و تعیین خصوصیات نانو ذرات سیلیکا توسط ماده موثره چای سبز از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و طرح خالص سازی و اصلاح سطحی سنگ معدن بنتونیت برای تولید نانو رس مورد استفاده در صنعت رنگ از دانشگاه صنعتی بیرجند طرح‌های دیگر پذیرش شده در این پروژه است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه برای هر طرح ۱۵ دانشجو می‌توانند برای همکاری با این اساتید تا فردا جمعه ثبت نام کنند، گفت: این دانشجویان با مراجعه به http://students-ahmadiroshan.bmn.ir/ ضمن مطالعه دفترچه طرح شهید احمدی روشن واطلاع از پروژه‌ها و مشاهده ظرفیت‌ها در هر رشته، جهت حضور در تیم پروژه استاد موردنظر ثبت نام کنند.

احمدی زاده با بیان اینکه برای هر طرح ۲۰۰ میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است افزود: بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد برای حل مسائل کشور با اجرای طرح شهید احمدی روشن، توانمندی‌های دانشجویان صاحب استعداد برتر را در جهت شناسایی و حل مسائل واقعی کشور هدایت می‌کند.

وی گفت: در این طرح استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، هسته‌های نخبگانی مسأله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آن‌ها می‌پردازند.

انتهای پیام/ک

پذیرش ۸ طرح برگزیده از استان در طرح شهید احمدی روشن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.