عملیات ساخت یک پایگاه سلامت با حضور دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور امروز در زاهدان آغاز شد.

عملیات ساخت یک پایگاه سلامت در زاهدان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: حضور خیران سلامت در توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان موجب افزایش دسترسی مردم سیستان و بلوچستان به خدمات نظام سلامت شده است.

 محمد هاشمی‌شهری افزود: این پایگاه سلامت قرار است در زمینی به مساحت ۷۹۰ مترمربع در یکی از مناطق حاشیه شهر زاهدان به همت خیران ساخته شود.

او  ادامه داد: واکسیناسیون، توزیع مکمل‌های تغذیه‌ای، خدمات مراقبت‌های مادران باردار و پیگیری رشد کودکان از مهمترین خدمات قابل ارائه در این پایگاه سلامت خواهد بود.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است.

شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع 

 ساخت پاایگاه سلامت در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار