کارشناس مسئول مرکبات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با تولید سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرکبات رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

غلامرضا جباری کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات باعبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سطح زیر کشت مرکبات در استان را ۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: عملکرد متوسط برداشت مرکبات در هر هکتار ۲۲ تن است.

او تصریح کرد: شهرستان‌های جهرم، داراب، کازرون، فسا و قیروکارزین بیشترین سطح زیر کشت مرکبات را بخود اختصاص داده اند.

جباری همچنین با اشاره به اینکه برداشت پرتقال از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، افزود: از ارقام پرتقال می‌توان به رقم‌های والنسیا، واشنگتن، ناول، توسرخ و محلی اشاره کرد.

 کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات باعبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول پرتقال ۲۰ هزار و ۱۰۰ هکتار است، ادامه داد: تولید این نوع محصول ۳۳۰ هزار تن است.

جباری، سطح زیر کشت لیمو شیرین ۱۸ هزار  و ۶۸۳ هکتار و تولید سالیانه ۴۹۳ هزار و ۴۹۷ تن  اعلام کرد و گفت: سطح زیر کشت نارنگی استان   ۸ هزار و ۸۶۹  هکتار است و میزان تولید این محصول ۱۴۲ هزار و ۲۸۷ تن برآورد شده است.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ کارخانه فرآوری مرکبات در استان فارس وجود دارد که با استفاده از صنایع تبدیلی کار فرآوری مرکبات را انجام می‌دهند.

کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات باعبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  افزود: عمده محصول مرکبات به استان های همجوار از جمله اصفهان، یزد و تهران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و قطر صادر می‌شود.

انتهای پیام/ت

فارس مقام دوم کشوری در تولید مرکبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار