تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ با نتیجه ۲ بر یک از سد عراق گذشت.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ در قطر برگزار می‌شد و تیم ملی فوتبال کشورمان در دور مقدماتی این بازی‌ها در گروه خود با تیم‌های امارات، کره شمالی و عراق همگروه بود.  

بازی ایران و عراق در این دوره از بازی نیز برای ایرانی‌ها خاطره انگیز از آب در آمد و افشین قطبی، سرمربی آن روز‌ها فوتبال کشورمان، با تیمی تقریبا با تجربه و پا به سن گذاشته ایران را راهی این دوره از بازی‌ها کرد.


بیشتر بخوانید: دیدار خاطره انگیز ایران و عراق ۲۰۰۲ + فیلم


دیدار ملی پوشان کشورمان با عراقی‌ها ابتدا با گل یونس محمود، اسطوره فوتبال عراق روی پاس عماد رضای نام آشنا، آغاز شد و عراقی های حاضر در ورزشگاه را شادمان کرد، اما قبل از پایان نیمه اول غلامرضا رضایی بازی را به تساوی کشاند. در نیمه دوم نیز روی ارسال ایمان مبعلی از کناره‌های زمین، توپ بدون برخورد با بازیکنی وارد دروازه عراقی‌ها شد تا نتیجه بازی در پایان ۹۰ دقیقه ۲ بر یک به سود ما به پایان برسد. اشک‌های ایمان مبعلی پس از گلزنی در این بازی، از تصاویر خاطره انگیز بازی‌های ایران و عراق محسوب می‌شود.

تیم ایران در گروه خود با ۹ و عراقی‌ها با ۶ امتیاز راهی مرحله حذفی جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر شدند، اما شاگردان افشین قطبی در مرحله یک چهارم این بازی‌ها در بازی مقابل کره جنوبی نتیجه را واگذار کردند و یک جام ملت‌های دیگر برای ما بدون کسب جام به پایان رسید.

انتهای پیام/

مروری بر دیدار های ایران و عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.