رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش‌وپرورش فارس گفت: در سال تحصیلی جدید ۳۲ فعالیت و طرح در قالب بیش از ۳۰ راهکار و زیر نظام راهبردی و مدیریتی در مدارس فارس در دست اجراست.

اجرای ۳۲ فعالیت و طرح تربیت‌بدنی در مدارس فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت اله دهقان گفت: در سال تحصیلی جدید ۳۲ فعالیت و طرح در قالب بیش از سی راهکار و زیر نظام راهبردی و مدیریتی در دست اجراست که از آن جمله می‌توان به طرح آموزش والدین دانش آموزان به‌خصوص در مدارس ابتدایی و برگزاری همایش خیرین حوزه تربیت‌بدنی اشاره کرد.

او، تشکیل انجمن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی حوزه کاری خود معرفی کرد و گفت: راه‌اندازی کانون‌های درون و برون مدرسه‌ای، اجرای ورزش با خانواده، تجهیز، مناسب‌سازی و ایمن‌سازی فضا‌های ورزشی مدارس به‌خصوص مدارس شبانه‌روزی از دیگر برنامه‌ها و طرح‌هایی است که در سال جاری اجرا می‌شود.

توسعه کانون‌های تندرستی و حرکات اصلاحی، توانمندسازی معلمان تربیت‌بدنی، اجرای طرح مدارس پویا، برگزاری المپیاد‌های ورزشی، اجرای آزمون هماهنگ پایه نهم و کمک به توسعه و تجهیز فضا‌های ورزشی ویژه فرهنگیان ازجمله اقدامات دیگر اداره تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش فارس هست که دهقان به آن‌ها اشاره کرد.

او در تشریح وضعیت فضا‌های ورزشی مدارس استان نیز گفت: بیش از ۲۷ زمین چمن مصنوعی در دستور کار قرارگرفته است که از این تعداد تاکنون ۱۸ زمین افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، همچنین پنج سالن کوچک تیپ ۵ تحت عنوان کلاس درس تربیت‌بدنی با تجهیزات استاندارد موردنیاز افتتاح‌شده است.

دهقان افزود: یک سالن ورزشی مخصوص ژیمناستیک نیز در شهر حفر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین طرح حیاط پویا در بیش از ۱۵۳۹ مدرسه و طرح ورزش صبحگاهی نیز در بیش از ۳ هزار و ۴۶۵ مدرسه استان در حال اجرا هست.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار