#تهران_ما موضوع نوسازی و تجمیع املاک خیابان دهخدا در دولت آباد شهر ری را پیگیری کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شهروندان با ارسال پیامکی مبنی بر این‌که، «چرا تمامی خانه ها خیابان دهخدا در دولت آباد شهر ری وارد طرح نوسازی و تعریض نشده است؟» خواستار پیگیری شهرداری این منطقه برای این موضوع شد.

 غلامی شهردار ناحیه ۴ منطقه ۲۰ پاسخ داد؛

احمد غلامی شهردار ناحیه ۴ منطقه ۲۰ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر این نکته که ناحیه مذکور بخشی از بافت فرسوده منطقه است، گفت: بیشتر املاک موجود در آن منطقه اوقافی هستند و مالکان منازل برای تخریب خانه‌های خود باید مبلغی را به اداره اوقاف پرداخت کنند که بسیاری از آنان تمکن مالی برای پرداخت این مبلغ را ندارند.

شهردار ناحیه ۴ منطقه ۲۰ افزود: باید به این نکته اشاره کنم که موضوع خانه‌های محدوده مذکور(خیابان دهخدا) موضوع حادی نیست و باید به این نکته اشاره کنم که راضی کردن مالکان خانه‌هایی که در طرح تعریض قرار گرفته اقدامی زمان بر است که نیاز به همت جدی مالکان دارد.

او در پاسخ به این سوال که مدیریت شهری تا به امروز برای راضی کردن مالکان چه اقدامی انجام شده است، تصریح کرد: ما برای حل مشکل مالکانی که قبول نمی‌کنند خانه آن‌ها تجمیع و ساخته شود در حسینیه دو شهید جلسه‌های متعددی را برگزار کردیم که در آن جلسه اعضای شورایاری نیز حضور داشتند.

غلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان املاکی را که مالکان آن‌ها تمکن مالی جهت ساخت و ساز ملک خود را ندارند ماده ۹ کرد، گفت: املاک هنوز به قدری فرسوده نشده که بخواهیم آن را طبق ماده ۹ (تملک از سوی شهرداری به دلیل ایجاد خطر برای دیگر ساکنان) آن را تملک کنیم.

شهردار ناحیه ۴ منطقه ۲۰ تصریح کرد: در حال حاضر تملک خانه‌های محدوده از اولویت‌های شهرداری منطقه نیست و باید اعلام کنم بزرگترین دلیل برای دندانه‌ای شدن خانه‌های خیابان دهخدا اختلافات شخصی مالکان است.

انتهای پیام /

عامل دندانه‌ای شدن خانه‌های خیابان دهخدا اختلافات شخصی مالکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار