مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: بندرچابهار بهترین موقعیت برای تامین گوشت موردنیاز کشور را دارد و می‌تواند در تنظیم بازار گوشت نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بهروز آقایی  مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: برای نخستین بار ۱۲ هزار راس دام در طول یک سال اخیر در بندر چابهار تخلیه شده و به کشتارگاه‌ها انتقال داده شده است.

او با اشاره به مشکل تامین گوشت کشور در سال گذشته گفت: پارسال مجبور به واردات دام زنده شدیم و برای اولین بار از طریق دریا و بندر چابهار وارد کشور شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان بیان کرد: در فروردین سالجاری بیش‌از ۸۰ هزار راس دام از بندرچابهار وارد و به این ترتیب تنش بوجود آمده در حوزه گوشت را توانستیم از منطقه مدیریت کنیم.

او افزود: بندر چابهار علاوه بر تامین گوشت برای صادرات و واردات سایر کالا‌های تولیدی و معادن از جمله صادرات سیمان خاش می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

آقایی با اشاره به اهمیت صادرات بیان کرد: هیچ‌گاه برای سیمان خاش نتوانستیم بازاریابی کنیم که امسال به لطف بندر چابهار این اقدام انجام شد و هم‌اینک پنج هزار تن سیمان در بندر آماده ارسال است.

او با بیان اینکه بیش از یک میلیارد تن موادمعدنی در سیستان وبلوچستان و خراسان جنوبی قابلیت صادر شدن را دارند گفت: هم‌اینک ۴۰۰ کانتینتر آماده بارگیری در بندر است.

به گفته این مقام مسئول از ابتدای مهر تاکنون ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی از چابهار وارد شده که این میزان تخلیه بار بی‌سابقه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان با تاکید بر اینکه امروز چابهار به همراهی نیاز دارد، گفت: باید هم‌افزایی را افزایش دهیم که بخش خصوصی نسبت به واردات کالای خود از این بندر اطمینان خاطر داشته باشد.

انتهای پیام/گ

بندرچابهار بهترین موقعیت برای تامین گوشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار