کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ وضعیت اضطراری در برابر ایران را برای یک سال یگر تمدید کرده است.

ترامپ وضعیت اضطراری در برابر ایران را یکسال دیگر تمدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ وضعیت اضطراری در برابر ایران را برای یک سال یگر تمدید کرده است.

در این بیانیه ضمن اعلام اینکه رئیس‌جمهور وقت آمریکا در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در قبال ایران وضعیت اضطراری اعلام کرده آمده است: «روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و روند اجرای توافقات مورخ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با این کشور ادامه دارند.»

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، با فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰، رئیس‌جمهور با توجه به قانون اختیارات اقتصادی بین المللی (۵۰ USC ۱۷۰۱-۱۷۰۶) وضعیت اضطراری ملی را در ارتباط با ایران اعلام کرد و اقدامات مقتضی را برای مقابله با تهدید غیرمعمول و فوق العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده ناشی از اوضاع ایران اتخاذ کرد.

ترامپ در بیانیه اعلامی اش نوشته است: روابط ما با ایران هنوز عادی نشده است و روند اجرای توافق نامه‌ها با ایران، مورخ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱، ادامه دارد. به همین دلیل، وضعیت اضطراری ملی اعلامی در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، و اقدامات اتخاذ شده در آن تاریخ برای مقابله با آن وضعیت اضطراری، باید بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ ادامه یابد. بنابر این، مطابق بند ۲۰۲ (د) قانون وضعیت اضطراری ملی (۵۰ USC ۱۶۲۲ (د))، من (رئیس‌جمهور آمریکا) برای مدت یک سال دیگر که وضعیت اضطراری ملی را با ارتباط با ایران طی فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ ادامه می‌دهم.

وضعیت اضطراری اعلامی در فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ متمایز از موارد اضطراری اعلامی در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ مصوب ۱۵ مارس ۱۹۹۵ است. بنابر این، این تمدید با تمدید وضعیت اضطراری اعلامی ۱۲ مارس ۲۰۱۹ متفاوت است.

این اعلامیه در دفتر ثبت فدرال منتشر و به کنگره ابلاغ می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار