تمبر یادبود ثبت جنگل ابر به عنوان نخستین اثر ثبت شده استان سمنان در فهرست میراث جهانی چاپ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیر‌کل میراث‌‍‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان امروز سه‎ شنبه ۲۱ آبان ۹۸ گفت: با توجه به ثبت مجموعه جنگل‌های با ارزش هیرکانی در فهرست میراث جهانی و وجود جنگل ابر در استان سمنان به‎ عنوان بخشی از جنگل‌های هیرکانی و به منظور ماندگار شدن این مهم در اذهان عمومی تمبر یادبود ثبت جنگل ابر در فهرست میراث جهانی چاپ شد.

او افزود: چاپ تمبر اختصاصی یکی از راه‌های معرفی و شناسایی و گسترش آثار در کشور است و چاپ تمبر جنگل ابر و در اختیار قرار دادن این تمبر‌ها به ادارات برای استفاده در ارسال مرسولات اداری گامی ارزنده در جهت معرفی هرچه بیشتر این اثر طبیعی ثبت شده در فهرست جهانی است.

مدیر‌کل میراث‌‍‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان ابراز داشت: جنگل ابر به‌عنوان نخستین اثر طبیعی استان ثبت شده در فهرست میراث جهانی و به عنوان یک طبیعت نادر، نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان سمنان دارد.

جمال ادامه داد: جنگل ابر در منطقه البرز شرقی و در شهرستان شاهرود، بخش بسطام واقع شده است.

در چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو، جنگل‌های هیرکانی ایران و جنگل ابر شاهرود به عنوان بخشی از جنگل‌های هیرکانی ایران، ثبت جهانی شد. در جنگل ابر می‌توان رؤیای گام گذاشتن روی ابر‌ها را تجربه کرد.

انهای پیام / م

ثبت جنگل ابر در فهرست میراث جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.