مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی درباره اقدامات کمیته امداد در این استان توضیحاتی داد.

بهتعمیر هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی مددجویان خراسان شمالی در جریان سیل گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید الهی راد مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی در آیین تقدیر از خیرین این استان اظهار کرد: ۵۵ هزار و ۸۴۰ خانوار و خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او با بیان اینکه این تعداد سهم تولید ناخالص ملی را شامل می‌شود ادامه داد: ۲۳ هزار زن سرپرست خانوار و ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که ما در ادامه تحصیل به آن‌ها کمک می‌کنیم.

الهی راد افزود: هزار دانشجو تحت پوشش هستند و ۶۳۰۰ یتیم و فرزندم حسنی نیز تحت حمایت کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه در مجموع ۲۵ هزار حامی در خراسان شمالی کمیته امداد را حمایت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ حامی خارج از خراسان شمالی در این عرصه فعال اند.

الهی راد با بیان اینکه ۱۴۰۰ بیماران خاص و صعب‌العلاج در خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: به واسطه بارندگی‌های فروردین ماه امسال ۳۴۰۰ مددجو خانه‌هایشان آسیب و در مرحله ۱۴۶۷ منزل در جریان آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۷۵ منزل مسکونی را به مرحله اجرا رساندیم و ۵۰ واحد نیز در حال آماده‌سازی است ادامه داد: ۱۹۰۰ واحد در جریان تعمیر شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های مهم استان پرداخت جهیزیه برای نوعروسان است ادامه داد: سال گذشته ۱۶۰۰ جهیزیه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان به نوعروسان ارائه شد و امسال تاکنون ۶۰۰ سری جهیزیه پرداخت شده است که ما برای ادامه همکاری به کمک خیرین نیازمندیم.

او ادامه داد: توانمندسازی و به کارگیری مددجویان اشتغال‌های مهم از برنامه‌های کمیته امداد است.

الهی راد با بیان اینکه برخی از افراد با توجه به طرح اشتغال در زمینه‌های مختلف آموزش دیدند و از تسهیلات استفاده کردند ادامه داد: سال گذشته ۲۳۶۵ طرح اشتغال با اعتبار بالغ بر ۷۰ و ۸۰ میلیارد تومان در خراسان شمالی اجرا شد که امسال ۱۵۵ میلیارد تومان به این بخش تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد ، مددجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار