رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مهارت‌آموزی را از راهکارهای مؤثر برای رفع بیکاری بیان کرد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی اوسط‌ هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در دیدار با اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تقویت مهارت‌آموزی در کشور، گفت: در حالت خوشبینانه بازار فعلی کشور قابلیت جذب ۲۵ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی را دارد.

او افزود: این در حالی است که در کشور‌های توسعه‌یافته ۹۶ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی در موقعیت‌های شغلی مناسب جذب می‌شوند.

اوسط هاشمی، مهارت‌آموزی را از نسخه‌های شفابخش رفع بیکاری و رکود بازار کار دانست و گفت: خروجی اشتغال بدون مهارت منجر به شکل‌گیری بیکاران بدهکار می‌شود از همین رو ضروری است تا قبل از اعطای تسهیلات اشتغالزایی به افراد جویای کار مهارت‌های لازم را به آن‌ها آموزش داد.

اوسط‌هاشمی، با اشاره به فعالیت ۶۵ رشته فنی و حرفه‌ای در کشور، تصریح کرد: برای این سرشاخه‌ها ۵ هزار و ۴۰۰ زیرمجموعه تعریف و تدوین شده که نشان از تنوع، کثرت و فراوانی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: برای تغییر نگاه به اشتغال در راستای خوداتکایی نیازمند کسب مهارت هستیم و این نهاد در همین خصوص رسالت ویژه‌ای برعهده دارد.

اوسط هاشمی، مهارت‌آموزی را از مهمترین راهکار‌های رفع محرومیت و توسعه مناطق کمتربرخوردار کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین سهم از بازار کار به مشاغل خدماتی اختصاص یافته است می‌توان با ارائه مهارت‌های لازم به افراد در رشته‌های مختلف منجر به رونق اشتغال در این مناطق شد.

او در ادامه به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت جوش اشاره کرد و افزود: امروز به صنعت جوش به عنوان یک صنعت و نه یک رشته و حرفه نگاه می‌شود و این استان در این حوزه سرآمد است.

اوسط هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت‌های بالای چهارمحال و بختیاری در حوزه صنعت جوش و جوانان مستعد و توانمند این حوزه، اما هنوز یک آموزشگاه جوش در این استان ایجاد نشده و باید در این خصوص تلاش بیشتری انجام گیرد.

انتهای پیام/خ

توجه به قابلیت‌های بالای چهارمحال و بختیاری در حوزه صنعت جوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
اعطای وام به دارندگان مدارک فنی و حرفه ای
آخرین اخبار