کمک به زلزله زدگان در فضای مجازی ترفند جدید کلاهبرداران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، سرهنگ محمدپور ، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد سودجو با عنوان کمک به مردم زلزله زده در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و سو استفاده از احساسات شهروندان می‌کنند.

او افزود: با توجه به حادثه زلزله در استان آذربایان شرقی برخی افراد سودجو تحت عنوان کمک به مردم زلزله زده در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و سوء استفاده از احساسات شهروندان می‌کنند در حالی که کمک‌های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی‌رسد.

سرهنگ محمدپور گفت: مجرمان سایبری با انتشار تصاویری از خانه‌های تخریب شده و افراد بی خانمان یا کودکان بیمار در شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران را تحریک کنند تا بتوانند برنامه‌های مجرمانه خود را پیش ببرند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان افزود: حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت‌های جعلی هستیم که ادعا دارند فعالیت خیرخواهانه هستند و در راستای رفع مشکلات زلزله زدگان فعالیت دارند در حالی که این امر صحت ندارد.

او به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات در فضای سایبر را نخورند و کمک‌های خود را از طریق سازمان‌ها و موسسات معتبر ارسال کنند و حتی احتمال دارد درگاه‌های بارگذاری شده در سایت‌های دروغین خیریه‌ها فیشینگ باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا در دام فیشر‌ها نیفتند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ک

کلاهبرداری با ترفند کمک به زلزله زدگان در فضای مجازی

برچسب ها: پلیس فتا ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.