هسته اصلی موشک غول پیکر ناسا موسوم به "SLS" که قرار است برای بازگرداندن انسان به کره ماه و سپس مریخ آماده شود، چهار موتور مرحله اصلی خود را دریافت کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندسان چهارمین و آخرین موتور مرحله اصلی اولین موشک "SLS" را نصب کردند. ناسا امیدوار است که قبل از تلاش برای انجام مأموریت‌های ارسال خدمه به مریخ، از این موشک فوق سنگین در کنار فضاپیمای "اوریون" (Orion) و سایر سخت افزار‌ها استفاده کند تا مسیر خود را به ماه باز کند.

موتور‌های هسته موشک غول‌پیکر ناسا نصب شد

هسته اصلی موشک SLS پس از اتمام، بزرگترین مرحله ایجاد شده توسط ناسا از زمان توسعه موشک "ساترن ۵" است.

مرحله اول موشک SLS دارای دو مخزن عظیم، یکی برای نگه داشتن اکسیژن مایع و دیگری برای هیدروژن مایع است که در کنار هم قادر به نگهداری از ۷۳۰ هزار گالن (۲۷۶۳ متر مکعب) سوخت هستند.

سوخت درون این مخازن به چهار موتور "RS-۲۵" مستقر در هسته اصلی موشک تغذیه می‌شود تا آن را به فضا ببرد.

آخرین موتور "RS-۲۵" در تاریخ شش نوامبر نصب شد و مهندسان ناسا هم اکنون در تلاش هستند تا قطعات الکترونیکی و هوانوردی هسته موشک را به موتور‌های تازه نصب شده متصل کنند.

این موتور‌ها بیش از دو میلیون پوند نیروی رانش را تأمین می‌کنند.

ناسا امیدوار است که این موتور‌ها به کمک دو تقویت کننده بزرگ جانبی و پیشران مرحله فوقانی تا سال ۲۰۲۴ نقش مهمی در بازگشت فضانوردان به سطح ماه داشته باشند.

البته لازم به یادآوری است که علم ساخت موشک فضایی یک کار پیچیده است و اعلام هر تاریخی تا رسیدن موشک به سکوی پرتاب می‌تواند با تأخیر همراه باشد.

موشک SLS قرار است تحت برنامه بازگشت فضانوردان آمریکایی به ماه موسوم به "آرتمیس" به ماه برود و سپس برای بردن انسان به مریخ برای نخستین بار آماده شود.

هسته اصلی موشک SLS با ارتفاع ۶۵ متر پس از اتمام یکپارچه سازی موتور‌ها مورد آزمایشات دقیق قرار خواهد گرفت تا اطمینان حاصل شود که سیستم‌های آن قادر به برقراری ارتباط موفقیت آمیز با یکدیگر هستند.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار