اعضا و مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، با اجرای فعالیت‌های متنوع هفته‌ی کتاب را گرامی می‌دارند.

حال خوش خواندن در کانون البرزقاسم سلیمانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸، متناسب با شعار این هفته"حال خوش خواندن" در مراکز فرهنگی، هنری کانون و مدارس استان و با مشارکت برخی نهادها و سازمان‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

او افزود: حال خوش خواندن با شیوه‌های خلاق و معرفی شیوه‌های ابداعی مربیان مراکز کانون در فعالیت‌های کتاب محور مانند معرفی کتاب، روخوانی کتاب، بحث کتاب، حال خوش خواندن با بچه‌های روستا و اجرای فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی در مناطق کم برخوردار و اهدای کتاب به این روستاها برگزار می شود.

سلیمانی در ادامه گفت: حال خوش خواندن در کنار یک شاعر و یک تصویرگر با برگزاری نشست نقد و برسی کتاب‌ها با حضور پدید آورندگان آن‌ها و اعضای کتابخوان مراکز، با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام می شود.

او افزود: حال خوش خواندن در کنار دانش آموزان و گسترش شیوه‌های خلاق کتابخوانی و آموزش چگونگی لذت بردن از خواندن به دانش‌آموزان با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، حال خوش خواندن و سواد خواندن و آموزش فنون سواد خواندن و چگونگی به کارگیری این مهارت‌ها در مراکز کانون برگزار می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز گفت: حال خوش خواندن در صدا و سیمای البرز و تولید و پخش برنامه‌های کتاب محور با مشارکت اعضای کتابخوان و مربیان کانون در صدا و سیمای استان، حال خوش خواندن با همراهان کتاب در قالب برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب با حضور مربیان کانون به منظور افزایش کتاب شناسی و آموزش شیوه‌های صحیح نقد به این عزیزان انجام می شود.

او افزود: حال خوش خواندن در کنار نویسنده استان با هدف تجلیل از نویسندگان بومی و توجه به ظرفیت‌های استان البرز در این حوزه، حال خوش خواندن با اعضای کتابخوان و تجلیل از اعضای کتابخوان و فعال کانون در مدارس از برنامه‌های در نظر گرفته شده‌ی این اداره کل است که در تمامی این برنامه‌ها، فرصتی فراهم خواهد شد تا اعضای مراکز کانون و سایر کودکان ونوجوانان، بتوانند با کتاب و کتابخوانی، انس بیشتری گرفته و از خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون بهره‌مند شوند.

قاسم سلیمانی در ادامه گفت: مراکز نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و متناسب با نیازها، توان و مهارت اعضا، فعالیت‌های متنوعی را در قالب جشن‌های کتاب‌خوانی، مسابقات و ... طراحی کرده و در این هفته اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/د.خ

هفته کتابخوانی در البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.