دومین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته بعد از امروز در نمایشگاه بین المللی بوشهر آغاز به کار کرد.

نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در بوشهر برگزار می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دومین جشنواره و نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته بعد از ظهر امروز در نمایشگاه بین المللی بوشهر آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه تا ۲۴ آبان از ساعت ۱۷ تا ۲۲ آماده میزبانی از علاقه‌مندان و فعالان اقتصادی است.

 نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بندر بوشهر، انجمن خرمای ایران شعبه بوشهر و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر برگزار شده است.

شهرک خرما در بوشهر ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم گشایش نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در بوشهر گفت: شهرک خرما و صنایع وابسته آن در بوشهر به عنوان استانی که کشاورزی آن با خرما پیونده خورده، ایجاد شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بیان کرد: از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهیم که شهرک خرما، صنایع وابسته و مراکز تحقیق در این زمینه در بوشهر ایجاد، و پایانه فروش خرما نیز در این استان طراحی شود.

او ادامه داد: استان بوشهر باید به عنوان پل ارتباطی صنعت خرمای ایران با جهان باشد و باید به سمت بازاریابی بین المللی برویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین بر استفاده از فناوری و دانش نوین در زمینه‌های تحقیق، تولید و عرضه خرما تاکید کرد.

مساحت نمایشگاه خرما دو برابر پارسال شده است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر در مراسم گشایش این نمایشگاه به خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: این استان مبتکر برپایی نمایشگاه خرماست و امسال مساحت محل برگزاری نمایشگاه با افزایش دو برابر نسبت به پارسال به ۳۶۰۰ مترمربع رسیده است.

مهرداد ابراهیمی با اشاره به فعالیت ۶۵ مشارکت کننده در این نمایشگاه، افزود: ۶۱ درصد غرفه‌داران بومی و ۳۹ درصد غیربومی هستند و همه استان‌های خرما خیز از جمله فارس و سیستان و بلوچستان و برخی نقاط دیگر کشور مانند قم و تهران در نمایشگاه حضور دارند.

او با اشاره به نقش برگزاری نمایشگاه در افزایش توجه به محصول یا موضوعی خاص، بیان کرد: در نمایشگاه‌ها آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای موضوعی خاص ارائه می‌شود که تاثیر به سزایی در توسعه بازار محصول و حتی افزایش گردشگر دارد. درباره نمایشگاه خرمای بوشهر نیز باید گفت همین که امسال وسعت محل برگزاری نمایشگاه دو برابر شده نشان‌ می‌دهد که توانسته‌ایم به اهداف این نمایشگاه دست یابیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد: سال آینده نمایشگاه خرما و صنایع وابسته به صورت بین المللی برگزار شود.

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل و تولید حدود ۱۷۰ هزار تن خرما، رتبه سوم تولید این محصول را در کشور دارد و سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می‌شود که بخشی از آن به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

بیشترین ارقام خرما در این استان، کبکاب، زاهدی، شکر و خاصویی است و بیشترین محصول در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و جم به دست می‌آید.

زمان برداشت خرما در این استان از ابتدا شهریور تا پایان مهر است.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.