مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فرهنگی یزد اختصاص یافت.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهوری به استان یزد دستاورد‌های زیادی را به همراه داشت، گفت: در این سفر میزان ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و میراث فرهنگی اختصاص یافت.

او ا فزود: این اعتبار برای بافت‌های تاریخی استان، محور‌ها و زیر ساخت‌های آب، برق و جاده‌ای تاسیسات گردشگری و اماکن تاریخی که در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دارد، در نظر گرفته شده است.

بافت تاریخی یزد به مساحت ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال ۸۴ به ثبت ملی رسیده و استان یزد هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد.

حسن روحانی، رئیس جمهور یکشنبه ۱۹ آبان ماه همراه با ۱۴ معاون و وزیر خود به استان یزد سفر کرد، که در این سفر بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و اماکن تاریخی تخصیص یافت.

انتهای پیام/ی

 ۵۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های گردشگری و فرهنگی یزد اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.