رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس درخواست کرد از قراردادن هرگونه عکس و فیلم شخصی در شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند.

کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس استان فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین گام در پیشگیری از آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی را ارتقای دانش اینترنتی دانست و اظهار کرد: استفاده صحیح از اینترنت نیازمند هدفمند کردن ورود به آن است که کاربر بداند چرا و برای برآورد کردن چه نیازی وارد این فضا شده است.

او با بیان اینکه اینترنت یک بازار جهانی برای تبادل اطلاعات است، ادامه داد: می‌توان از این بازار هم به نحو مطلوب استفاده کرد و هم به علت فرهنگ سازی نامناسب و وجود محدودیت‌های اجتماعی، تأثیرات منفی و جبران ناپذیری را از آن بدست آورد.

این مقام انتظامی به شبکه‌های اجتماعی موبایلی و تهدیدات و آسیب‌های موجود در این فضا اشاره و از شهروندان درخواست کرد: اطلاعات شخصی و عکس‌های خانوادگی خود را در این شبکه‌های موبایلی رد و بدل نکنند، زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه‌ها وجود دارد.

نعمایی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی محل امنی برای قراردادن اطلاعات شخصی نیست، گفت: از قراردادن هرگونه عکس و فیلم شخصی در این شبکه‌ها جداً خودداری کنید.

انتهای پیام/چ

هشدار درباره انتشار عکس در شبکه های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.