در جلسات کارگروه تدوین شاخص‌های نظارتی سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر، تعداد دیگری از شاخص‌های پیشنهادی به تصویب رسید.

مجمعبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست پنجم و ششم کارگروه تدوین شاخص‌های نظارتی سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر، در دو نوبت صبح و عصر در روز دوشنبه ۱۳ آبانماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و همچنین نخبگان و صاحبنظران در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار گردید.

در راستای مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست¬های کلی نظام، کمیته مبارزه با مواد مخدر به‌منظور تهیه و تدوین شاخص¬های نظارتی سیاست¬های کلی مبارزه با مواد مخدر؛ ابلاغی ۱۳۸۵ مقام معظم رهبری مدظله¬العالی با بررسی اسناد و مستندات مرتبط از قبیل: سامانه ملی اطلاعات مبارزه با مواد مخدر، طرح ملی مبارزه با مواد مخدر، و... شاخص¬های موجود را در قالب ۱۴۱ مورد احصاء و پس از نظرخواهی از دستگاه¬های ذی‌ربط انتظامی، اطلاعاتی، پیشگیری، درمانی، و... و همچنین کارشناسان و فرهیختگان مرتبط با موضوع از طریق برگزاری سلسله جلسات کارگروه بررسی نظرات با مشارکت دستگاه¬های ذی‌ربط و کارشناسان و فرهیختگان مستقل از مهرماه ۱۳۹۸ اقدام نموده است.

در همین راستا در پنجمین و ششمین جلسه کارگروه بررسی شاخص¬های مزبور در روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در دو نوبت صبح و عصر تعداد ۱۲ شاخص که اغلب مرتبط با مقابله باعرضه و حوزه¬های اطلاعاتی و انتظامی بودند پس از بحث و تبادل‌نظر نهایی شد.

شایان‌ذکر است در جلسات اول تا چهارم این کارگروه نیز تعداد ۱۸ شاخص¬ نیز به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

پس از اتمام مراحل لازم، به استناد مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست¬های کلی نظام، شاخص‌های نهایی جهت تصویب به کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار