رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۱۸۲ کانون در این سامانه ثبت شده که در تابستان امسال ۲۳۷ هزار و ۷۱۰ فعالیت خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

ثبت بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی مساجد در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت:  ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۶۶ نفر تاکنون در سامانه سجا (بچه‌های مسجد) نام‌نویسی کرده‌اند.

او  تعداد کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را ۱۴ هزار و ۹۷ کتابخانه عنوان کرد و افزود: حضور کانون‌ها در عرصه مجازی از اولویت‌های این نهاد است تا از همه ظرفیت‌ها برای گرایش بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد بهره گرفت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مدنظر قرار دادن برنامه فرهنگی متنوع نظیر سفر‌های زیارتی داخل و خارج کشور و رقابت‌های فرهنگی را از جمله فعالیت‌های این نهاد برای جذب بیشتر جوانان به کانون‌ها ذکر کرد.

او  با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۵ هزار و ۶۷۶ فعالیت از این استان در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده که ۱۰ هزار و ۵۹۱ فعالیت آن در حوزه قرآن و عترت بوده است.

حجت الاسلام ارزانی اظهار داشت: استقبال مردم سیستان و بلوچستان از فعالیت‌های کانون‌های مساجد سبب شده تا از مجموع هزار و ۳۶۲ کانون موجود این استان ۷۲۵ کانون آن به اهل تشیع و ۶۳۷ کانون به اهل سنت اختصاص داشته باشد.

او  افزود: حدود نیمی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در روستا‌ها قرار دارند این درحالیست که در سیستان و بلوچستان این آمار ۷۱درصد گزارش شده است.

انتهای پیام/ع

افزون‌بر ۲ میلیون نفر در سامانه "سجا" نام‌نویسی کرده‌اند

 

برچسب ها: قرآن ، اخبارفرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار