واشنگتن با اصرار بر مواضع خود همچنان خواستار آن است که آنکارا پروژه خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسیه را کنار بگذارد.

آمریکا همچنان اصرار دارد ترکیه از خرید اس۴۰۰ منصرف شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا بار دیگر تهدید کرد در صورتی که ترکیه از پروژه خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه منصرف نشود، این کشور را تحریم خواهد کرد.

واشنگتن با اصرار بر مواضع خود همچنان خواستار آن است که آنکارا پروژه خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسیه را کنار بگذارد در غیر این صورت ترکیه با تحریم‌های آمریکا روبه‌رو خواهد شد.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز به رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود که هفته آینده قصد سفر به واشنگتن را دارد، اعلام کرده که آنکارا در رابطه با طرح خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسیه با خطر تحریم‌های کنگره آمریکا رو به رو است.

اوبراین در گفت‌وگو با سی بی اس با اشاره به خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه تاکید کرد آمریکا از این تصمیم آنکارا به شدت ناراضی است و اگر ترکیه این سامانه را کنار نگذارد، ممکن است با تحریم‌هایی که در قانون CAATSA (قانون مقابله با رقبای آمریکا از طریق اعمال تحریم) پیش بینی شده است، روبه‌رو شود. وی افزود ما این موضوع را به صراحت به رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده‌ایم.

سال ۲۰۱۷ آنکارا قرارداد ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورویی برای خرید موشک‌های اس ۴۰۰ با روسیه امضا کرد. بلافاصله پس از این قرارداد، آمریکا فشار‌های خود را بر ترکیه تشدید کرد تا از خرید اس-۴۰۰ منصرف شود و سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکا را خریداری نماید. مخالفت ترکیه با درخواست آمریکا در این زمینه موجب شد واشنگتن آنکارا را از برنامه هواپیما‌های رادارگریز اف-۳۵ خود کنار بگذارد.

اولین قطعات سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه جمعه دوازدهم ژوئیه امسال به یک پایگاه هوایی در آنکارا انتقال یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار