رئیس دانشکده کارآفرینی وزارت کار گفت: رتبه کارآفرینی نوپا ایران در بین ۵۰ کشور عضو جم ۲۱ ارزیابی شده است.

رتبه ۲۱ ایران در کارآفرینی نوپا/ شاخص‌های کارآفرینی اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین حسینی نیا رئیس دانشکده کارآفرینی وزارت کار در نشست خبری هفته جهانی کارآفرینی گفت: براساس گزارش جم که وضعیت اشتغال را در کشور‌ها بررسی می‌کند، ۳ هزار نفر فرد بالغ در کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی گفت: بر اساس گزارش جم شاخص کارآفرینی نوپا در کشور ۱۰.۶۹ درصد ارزیابی شده که این شاخص نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

رئیس دانشکده کارآفرینی وزارت کار بیان کرد: رتبه کارآفرینی نوپا ما در بین ۵۰ کشور عضو جم رتبه ۲۱ ارزیابی شده است.

وی افزود: شاخص قصد کارآفرینی در سه سال آینده ۴۳.۳۴ درصد ارزیابی شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته و رتبه ما در بین ۵۰ کشور رتبه ۱۰ ارزیابی شده است.

حسینی نیا بیان کرد: شاخص خروج از کسب و کار ۲.۲۶ درصد برآورد شده که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش را نشان می‌دهد و رتبه ما در بین ۵۰ کشور ۴ است.


بیشتر بخوانید: تمامی اقدامات وزارت کار در مناطق زلزله زده/ کمک نقدی ۷۰۰ میلیونی، رایگان شدن مکالمات تلفن همراه و پرداخت انواع وام‌ها


رئیس دانشکده کارآفرینی وزارت کار گفت: بر اساس گزارش جم شاخص کارآفرینی ثبت شده بالای سه سال فعالیت ما ۱۰.۱۵ درصد ارزیابی شده که در بین ۵۰ کشور عضو جم رتبه ۱۷ را داریم که این شاخص نسبت به سال گذشته ۷.۴ کاهش داشته است.

وی در رابطه با میزان افرادی که از دانشکده کارآفرینی فارغ التحصیل می‌شوند و خودشان شروع به راه اندازی کسب و کار جدید می‌کنند، گفت: نرخ جهانی برای کارآفرینی دانشکده‌های کارآفرینی ۲۹ درصد است، یعنی از هر ۱۰۰ فارغ‌التحصیل ۲۹ نفر کارآفرین می‌شوند و این آمار در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ۱۶ درصد است.

حسینی نیا بیان کرد: تحصیل در دانشکده کارآفرینی به معنای کارآفرین شدن نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار