رئیس انجمن حمایت ازبیماران کلیوی البرز:در حال حاضر بالغ بر هزار و ۴۰۰ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که اغلب آن‌ها بر اثر فشار خون یا دیابت دچار نارسایی شدید کلیه شده اند.

دیابت کنترل نشده دلیلی برای نارسایی کلیهمجید کرمی ، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،در همایش روز جهانی دیابت،گفت: دیابتی‌ها و افرادی که دارای فشار خون هستند، اگر بیماری خود را کنترل نکنند در طولانی مدت به نارسایی‌های کلیوی دچار می‌شوند که کل زندگی آنها را تحت تاثیرقرار داده و بسیار هزینه بر است.

او افزود: برای پیشگیری ابتلای افراد به دیابت و به تبع آن نارسایی‌های کلیوی، طی سال‌های گذشته تمرکز زیادی بر آموزش صورت گرفته که خوشبختانه این آموزش‌ها نتایج ملموسی داشته است.

کرمی گفت: در حال حاضر بالغ بر هزار و ۴۰۰ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که اغلب آنها بر اثر فشار خون یا دیابت دچار نارسایی شدید کلیه شده اند.

کرمی افزود: بسیاری از افرادی که امروز دیالیز می‌شوند، قبلا دچار دیابت بودند و از آنجایی‌که در کنترل این بیماری موفق نبودند، کلیه آنها دچار مشکل شده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان البرز، گفت: با حمایت مسئولان باید برنامه‌های آموزشی منسجم تری را برگزار شود تا اطلاع و آگاهی عمومی در خصوص بیماری دیابت، علایم آن، روش‌های پیشگیری و کنترل آن افزایش یابد.

انتهای پیام/ج

همایش روز جهانی دیابت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.