جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران با حضور ۱۲ استان کشور در گرمسار برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابوذر چنگیزی رئیس اداره ورزش و جوانان گرمسار در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در اداره ورزش و جوانان گرمسار ضمن بیان اینکه ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و نمایش ورزش‌ها، بازی‌ها و آئین‌های سنتی و محلی ایران در دستور کار برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی قرار دارد، گفت: این جشنواره به مدت سه روز به میزبانی گرمسار و با حضور ۱۲ استان کشور برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی از روز چهارشنبه در شهرستان گرمسار و بخش ایوانکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: آذربایجان شرقی، لرستان، گلستان، مازندران، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، ایلام، خراسان شمالی و کردستان در این جشنواره حضور دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گرمسار بابیان اینکه دو گروه شاهرود و مهدی‌شهر از استان سمنان در این جشنواره حضور دارند،بیان کرد: آئین افتتاحیه رسمی این جشنواره روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه در محل موزه علم و صنعت (کارخانه پنبه) با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

چنگیزی با تأکید بر اینکه درمجموع ۴۰۰ نفر شرکت‌کننده از سایر استان‌ها در این دوره از جشنواره پذیرش می‌شوند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود هشت هزار نفر برای تماشای این جشنواره حضور یابند.

او بابیان اینکه قومیت‌های مختلفی ازجمله ترک، کرد، لر، ترکمن، بلوچ، مازنی، کرمانچ، گیلک، عرب و ترکمن در جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی حضور دارند، تأکید کرد: آئین اختتامیه این جشنواره روز جمعه ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

انتهای پیام / م

۴۰۰ نفر شرکت‌کننده از سایر استان‌ها کشور در جشنواره ملی اقوام و عشایر در گرمسار پذیرش می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.