جزئیات برگزاری ششمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» با حضور مسئولان و اصحاب رسانه در نشست خبری تشریح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه ای ششمین دوسالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با عنوان «سرو نقره ای» و با حضور محسن سلیمانی دبیر سرو نقره ای، فاطمه کرکه آبادی رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک، مهردخت دارابی دبیر انجمن، مازیار زند مسئول واحد فرهنگی، مهرداد احمدی شیخانی و مسعود سپهر عضو هیات مدیره و مهدی فاتحی مدیر هنری دوسالانه در ساختمان شماره دو خانه هنرمندان برگزار شد.

فاطمه کرکه آبادی در ابتدای مراسم گفت: «سرو نقره ای» محل نمایش کارهای تولیدی اعضای انجمن در طول ۲ سال  است؛ قبلا  این مراسم هرسال برگزار میشد اما ۴ دوره است که به صورت دوسالانه برگزار می شود.

جزئیات برگزاری ششمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» تشریح شد/تمدید مهلت ارسال آثار

وی افزود: در این دوره از هر عضو حداقل یک و حداکثر ۳ اثر را به نمایش می گذاریم.

در ادامه محسن سلیمانی دبیر دوسالانه سرو نقره ای در سخنانی اظهار کرد: ششمین دوسالانه «سرو نقره ای» همانند دوره های پیشین، محلی است برای ارائه آثار اعضای انجمن در طول ۲ سال که به نظرم هر هنرمند و شاعر باید جای خوبی را برای ارائه اثرش داشته باشد.

وی افزود: انجمن صنفی طراحان گرافیک جزو معدود انجمن هایی است که کار خود را به صورت حرفه ای انجام داده است. برگزاری نمایشگاه، دوسالانه، هفته گرافیک و... برای عرضه و ترویج آثار طراحان است.

کاهش سفارش به طراحان گرافیک

دبیر دوسالانه «سرونقره ای» بیان کرد: باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور، در این سالها سفارش به طراحان گرافیک حتی طراحان حرفه ای کمتر شده است. ما سعی داریم با برگزاری دوسالانه ها، شرکت ها و مردم آثار را ببینند و این اتفاق باعث تقویت سلیقه سفارش دهنده و مردم شود.

وی ادامه داد: دوسالانه انجمن ممکن است نماینده کل گرافیک ایران نباشد اما سعی داریم بتوانیم همان بحث صنفی، اقتصادی و نمایش آثار و تغییر ذائقه مردم را به مرحله عمل برسانیم که برای رسیدن به این چشم انداز، همراهی سازمان ها، نهادها و ارگان ها را لازم داریم.

جزئیات برگزاری ششمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» تشریح شد/تمدید مهلت ارسال آثار

نگاه ویژه ششمین دوسالانه به جوانان

سلیمانی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۲۳ آبان ماه تمدید شده است، گفت: در این دوره برای ما مهم بود که نگاه ویژه به جوانها داشته باشیم و قرار شد حضور آنها را پررنگ تر در نظر بگیریم به همین دلیل از بین ۳ نفر از اعضای داوری حتما از یک پیشکسوت استفاده می کنیم و حتما یک چهره جوان که حتی ممکن است شناخته شده هم نباشد، حضور خواهد داشت.

وی افزود: البته ما برای نمایش آثار هیات انتخاب نداریم اما در هر بخش یک نفر تندیس سرو نقره ای و یک نفر هم دیپلم افتخار را دریافت خواهند کرد که این افراد را هیات داوران انتخاب می کنند.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره تجسمی فجر درباره حمایت اداره کل هنرهای تجسمی از این رویداد گفت: قاعدتا ما به عنوان یک انجمن صنفی نمی توانیم همه کارها را پیش ببریم به همین دلیل اداره کل تجسمی با ما همراه خواهد شد و قول مساعدت را هم به ما داده اند.

وی ادامه داد: ما در این دوره قرار است یک نگرش رو به جلو داشته باشیم، توجه خاص  روی گرافیک دنیا که به سمت فضای مجازی است وموشن گرافیک خواهیم داشت و در این دوره یک بخش از آثار هم به صورت دعوت از اساتید است.

سلیمانی گفت: ۴ استان هم تقاضای برگزاری نمایشگاه «سرو نقره ای» را مطرح کرده اند که فعلا شهرهای میزبان قطعی نشده است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه دوسالانه «سرو نقره ای» از ۲۲ تا ۲۹ آذرماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار