مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کم‌تحرکی سلامت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، گفت : دانش آموزان بیش از کلاس‌های فوق برنامه درسی به تحرک نیاز دارند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کم‌تحرکی و بی‌تحرکی سلامت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، گفت : آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند دانش‌آموزان را به سمت تحرک و ورزش کردن سمت و سو دهد و در این راه نیاز به کمک خانواده‌ها دارد.

او  با انتقاد از خانواده‌ها به دلیل برنامه‌ریزی بیش از حد برای حضور فرزندانشان در کلاس‌های فوق برنامه درسی، گفت : خانواده‌ها بدانند که دانش‌آموزان بیشتر از اینکه به معلم خصوصی و کلاس فوق برنامه فیزیک و شیمی و ریاضی احتیاج داشته باشند، به تحرک و برنامه‌های ورزشی نیاز دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: وقتی دانش‌آموزی هنوز از مدرسه برنگشته مجبور به حضور در کلاس‌های فوق برنامه می‌شود، دیگر توان و فرصتی برای تحرک داشتن و ورزش کردن پیدا نمی‌کند.

یزدان‌پناه افزود: دانش‌آموزان بیشتر از آنکه به یادگیری مباحث درسی نیاز داشته باشند، به سلامتی نیاز دارند و خانواده‌ها باید با آموزش و پرورش برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان امروز به عنوان آینده سازان فردای کشور همکاری کنند.

او سمت و سو گرفتن به سمت سبک زندگی سالم را به دانش آموزان و خانواده‌هایشان توصیه کرد و افزود: بر اساس آمار‌های سازمان جهانی بهداشت کم‌تحرکی و بی‌تحرکی سهم قابل توجهی را در مرگ و میر افراد دارد و این موضوع می‌طلبد تا بیشتر به ورزش کردن و تحرک داشتن فکر کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

دانش‌آموزان به سمت تحرک و ورزش کردن سمت و سو دهد

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.