نشریه تایمز انگلیس در مطلبی مدعی شد روابط نزدیکی میان اهداکنندگان کمک‌های مالی به حزب محافظه‌کار و دولت روسیه وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر در مطلبی نوشت: حزب محافظه‌کار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، از ۹ فرد روس کمک مالی دریافت کرده است.

نشریه ساندی تایمز مدعی شد طبق گزارش کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس، روابط نزدیکی میان اهداکنندگان کمک‌های مالی به حزب محافظه‌کار و دولت روسیه وجود دارد.

این گزارش قرار بود این هفته منتشر شود، اما جانسون از ترس اینکه این گزارش شانس پیروزی او را در انتخابات عمومی از بین ببرد مانع انتشار آن شد.


بیشتر بخوانید: متهم شدن جانسون به سرپوش گذاشتن بر ادعای «مداخله» انتخاباتی روسیه


پیش از این هم نگرانی‌هایی درباره سبک زندگی شخصی جانسون و خطر امنیتی بواسطه احتمال اخاذی از او مطرح شده بود. یکی از وزرای دولت ترزا می‌اوایل سال جاری به نشریه ساندی تایمز گفته بود: این خطر وجود دارد که مردم اطلاعاتی را که درباره او دارند منتشر کنند و بخواهند از او اخاذی کنند.

افرادی که گزارش کمیته تحقیق پارلمان را دیده اند به ساندی تایمز گفته‌اند این گزارش بطور کامل منتشر نشده، چون در آن به ارتباطات گسترده میان حامیان مالی حزب محافظه‌کار با دفتر امنیت فدرال روسیه تاکید شده است.

یکی از این افراد آگاه مدعی شد: «نکته جالب این گزارش این است که نشان می‌دهد برخی از این افراد تا چه اندازه به دفتر امنیت فدرال روسیه نزدیک بوده و با هنوز هم هستند.»

این در حالی است که فشار‌ها بر حزب محافظه‌کار انگلیس برای قطع روابط با روسیه از زمان مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس، در سالزبری در سال پیش بیشتر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار