معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: برای کشت به هنگام پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان بین تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آبان، آب زاینده رود به مدت ۲۰ روز از سد زاینده رود رهاسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: برای کشت به هنگام پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان بین تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آبان، آب زاینده رود به مدت ۲۰ روز از سد زاینده رود رهاسازی می‌شود.

حسن ساسانی افزود: مجموع میزان حجم توزیع آب برای کشت پاییزه کشاورزان ۱۲۰ میلیون متر مکعب از سد زاینده رود است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه میزان ذخیره کنونی سد زاینده رود ۴۲۸ میلیون متر مکعب است افزود: میزان حجم آب ورودی به این سد ۱۳ و خروجی آن ۲۴ متر مکعب بر ثانیه است.

ساسانی افزود: برنامه ریزی شده است با این توزیع آب، حجم مخزن سد زاینده رود در پایان سال آبی و پایان شهریور سال ۹۹ از ۴۵۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا نکند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: خوشبختانه با بارش‌های مناسب از اسفند سال ۹۷، آب در رودخانه زاینده رود به طور مداوم در جریان بوده و بعد از دوازدهم مهر ۹۸ آب به تالاب بین المللی گاو خونی رسید.


انتهای پیام/م

 

رها سازی آب زاینده رود برای کشت پاییزه

برچسب ها: آب ، محصولات کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.