ایران جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه علمی است

پروفسور و عضو هیأت علمی دانشگاه سوهار شمال عمان، پژوهشگران ایرانی را جزو ۱۰ رتبه برتر جهان برشمرد.

ایران جزء 10کشور برتر در حوزه علمی استحسین کاظم، پروفسور و استاد یار دانشگاه سوهار شمال عمان، پیش از ظهر امروز در حاشیه  همایش کارگاه بین المللی نانو فناوری و انرژی‌های تجدید پذیر که در پژوهشگاه مواد انرژی برگزار شد،در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،گفت: در همایش‌های گذشته شرکت داشتم و به دلیل فعالیت های خوبی که توسط کشور ایران اتفاق افتاده است، باز هم تجربه همکاری با ایران را تکرار کردم.

عضو هیأت علمی دانشگاه سوهارشمال عمان، افزود: شرکت در چنین همایش‌هایی کمک می‌کند تا علاوه بر اشتراک گذاشتن دانش خود از دانش و علم سایر پژوهشگران نیز استفاده کنیم.

کاظم با بیان اینکه تحقیقات خود را در رابطه با سلول‌های خورشیدی انجام داده است، گفت: در این زمینه تا حدودی اطلاعات کسب کرده ام و در نظر دارم با سایر پژوهشگران در این زمینه علم خود را به اشتراک بگذاریم.

او افزود: اقداماتی که در کشور عمان در رابطه با سلول‌های خورشیدی انجام شده است باعث کاهش هزینه‌ها در این کشور شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه سوهار شمال عمان با بیان اینکه طراحی سیستم و سایر مسائل مربوطه سلول‌های خورشیدی در عمان انجام شده است، گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم این است که ما اخیرا کار را شروع کردیم و این در حالی است که کشور‌های دیگری به از گذشته فعالی خود را آغاز کرده و در این حوزه پیشرفته‌تر هستند.

کاظم گفت:، اما سعی داریم با پشت کار فعالیت خود را ادامه دهیم تا بتوانیم به هدف خود نزدیک شویم، البته موضوع دیگری نیز وجود دارد چرا که سایر سازمان‌ها مربوط در زمان مشخص و مورد نظر پاسخ سوالات و نیاز‌های ما را نمی‌دهند و این امر موجب می‌شود کار ما به کندی پیش‌روی داشته باشد.

او ضمن تأکید بر افزایش وحدت و همدلی میان همه جوامع، افزود: پژوهشگران ایرانی را تحسین می‌کنیم، کشور ایران جزو ۱۰ رتبه برتر جهان در حوزه علمی است.

انتهای پیام/ج .و

 

پژوهشگران ایرانی درحوزه علم برتر هستند

برچسب ها: علم ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.