مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (یکشنبه ۱۹ آبان ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری کلاهبردار ۳ میلیارد ریالی در رشت

سردار عزیز اله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار ۳ میلیارد ریالی برداشت‌های اینترنتی در رشت خبر داد.

او افزود: در پی دریافت پرونده‌های متعدد برداشت اینترنتی غیرمجاز در ماه‌های اخیر در استان و به دست آوردن شواهدی مبنی بر خرج شدن وجوه نامشروع در صنف طلا و ارز، شناسایی متهم یا متهمان در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی سرنخ‌هایی از متهم این پرونده‌ها به دست آوردند، اظهار داشت: برابر هماهنگی قضایی این فرد در حالی که در بازار زرگران رشت مشغول خرید طلا بود، دستگیر شد.

سردار ملکی گفت: متهم با استفاده از شگرد‌های خاص و شناسایی افراد فقیر و معتاد با خرید کارت‌های ملی و عابر بانک آن‌ها و همچنین در اختیار گرفتن یک سیم کارت به نام آن‌ها اقدام به ایجاد درگاه‌های پشتیبان خدمات الکترونیک مالی می‌کرد.

او افزود: متهم با طراحی لینک‌های خرید بیت کوئین (ارز دیجیتال) شهروندان را نسبت به ورود به این لینک ترغیب و پس از درج اطلاعات حساب بانکی در درگاه مجعول، اقدام به سرقت اینترنتی موجودی حساب کاربران از طریق انتقال به کارت‌های اجاره‌ای و در نهایت خرید کالا با آن کارت‌ها می‌کرد.

فرمانده انتظامی گیلان بیان کرد: متهم ۳۵ ساله برای اقدمات غیرقانونی خود شامل کلاهبرداری اینترنتی (فیشینگ)، سرقت اینترنتی، پول شویی، جعل اسناد خانه‌ای در منطقه گلسار رشت مجهز به انواع تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی در اختیار داشت و از آن صرفا برای اعمال غیرقانونی بهره‌برداری می‌کرد.

سردار ملکی گفت: در بازدید از منزل متهم تجهیزات هوشمند شامل چندین دستگاه گوشی، لپ تاپ و تبلت حاوی مستندات مجرمانه، اوراق بانکی، مدارک هویتی و مالی، ۲ هزار و ۷۰۰ دلار و نیز ۲ میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

او با بیان اینکه در فرآیند مجرمانه متهم، افرادی به عنوان معاونت در جرم به همکاری با این فرد در شناسایی افراد نیازمند و معتاد اقدام می‌کردند، افزود: تاکنون ۱۱۹ نفر از افرادی که متهم از آنان سواستفاده می‌کرد، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی گیلان افزود: این متهم به بیش از ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان اعتراف کرده که با توجه به مستندات پرونده مبالغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار بوده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه تاکنون ۴ نفراز متهمان این شبکه دستگیر شده‌اند از شهروندان خواست: اسناد هویتی و کارت‌های بانکی و حتی سیم کارت‌های تلفن همراه خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

جان باختن ۲ نفر در تصادفات درون شهری گیلان

سرهنگ امیر طالبی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: در برخورد نیسان وانت با عابر پیاده در رحیم آباد رودسر بانوی ۷۸ ساله در دم جان باخت.

او توجه نکردن راننده خودروی باری به جلو را علت این حادثه رانندگی اعلام کرد و همچنین از مرگ موتورسواری جوان به علت بی احتیاطی راننده پژو در سیاهکل خبر داد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان اظهار داشت: در برخورد موتورسیکلت با پژو پارس در شهر سیاهکل یک جوان موتورسوار ۱۸ ساله در دم جان باخت.

سرهنگ امیر طالبی تغییر مسیر ناگهانی خودروی سواری را علت این تصادف رانندگی اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.