سفیر کره جنوبی در مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی تکواندو نوجوانان دختر کشور در بابلسر، گفت: تکواندو باعث درک بهتر مردم این دو کشور از یکدیگر شده و در تسریع روابط دوستانه نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ریو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در ایران در مراسم افتتاحیه مسابقات تکواندو نوجوانان دختر قهرمانی کشور که امروز در سالن شهید نوبخت بابلسر برگزار شد ،گفت: سال ۲۰۱۳ فدراسیون تکواندو ایران و سفارت کره جنوبی در ایران ، در تفاهم نامه‌ای برگزاری مسابقات تکواندو جام سفیر را در دستور کار قرار دادند و اینکه امروز هفتمین دوره این رقابت‌ها در حال برگزاری است، بسیار خوشحال هستم.

او با بیان اینکه تکواندو هنری رزمی است که با تدبیر ذهن باعث رشد و تعالی شخصیت ورزشکار می‌شود افزود:در حال حاضر این رشته در ۱۶۸ کشور جهان فعال است و از مقبول‌ترین ورزش‌های سراسر دنیا است.

هیان گفت:در ایران نیز تکواندو در ۴۰ سال اخیر به صورت مستمر گسترش پیدا کرده و در حال حاضر با بیش از حدود ۲ میلیون نفر عضو یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های ایران محسوب می‌شود.

سفیر کره جنوبی افزود: نوجوانان تکواندوکار ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ عنوان قهرمانی را کسب کردند و در رقابت‌های آسیایی نیز بر سکوی نخست ایستادند.
 
 او گفت:بانوان هوگوپوش در بازی‌های المپیک جوانان آرژانتین موفق به کسب مدال طلا و نقره شده‌اند و در مسابقات قهرمانی آسیا نیز عنوان قهرمانی را بدست آورند که نشان از از پیشرفت چشمگیر دختران تکواندو ایران دارد و باعث خرسندی است. امیدوارم تکواندوکاران ایرانی بتواند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ نتایج خوبی را کسب نمایند.

هیان افزود: پیشنهاد روابط ایران و کره جنوبی و و تبادلات فرهنگی ورزشی این دو کشور بنیادی و بر پایه دوستی است، در پایان برای شما آرزوی موفقیت دارم و از رییس فدراسیون تکواندو تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/س


مراسم افتتاحیه مسابقات تکواندو قهرمان نوجوانان کشور در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.