نایب رئیس شرکت عمران شهر‌جدید‌هشتگرد خبرداد؛

صدور مجوز برای شهرک صنعتی ۱۵۰ هکتاری

زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار برای راه‌اندازی یک شهرک صنعتی های تک در شهرجدیدهشتگرد به منظور تامین شغل درنظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، محمد‌علی حاجی زاده، نائب رئیس شرکت عمران شهر‌جدید‌هشتگرد با اشاره به این که فلسفه و رسالت وجودی شهرهای جدید تامین مسکن و اشتغال است، گفت: در شهرهای جدید مشکل اسکان حل شده اما با توجه به این که در گذشته توجه کمتری به تامین اشتغال شده بنابراین در سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی درصدد هستیم مشکل اشتغال نیز به نحوی حل شود تا شهرهای جدید محلی به عنوان اسکان دائم مورد استقبال متقاضیان قرار بگیرد.

او افزود: درهمین راستا اقداماتی جهت تثبیت مالکیت ۱۵۰ هکتار زمین در اطراف شهرجدیدهشتگرد آغاز شده تا با واگذاری به صنایع "های تک"، مشکل اشتغال جوانان شهر از این طریق مرتفع شود.

او همچنین در ارتباط با مطالبات متعدد مردم مبنی بر اشتغال جوانان در مترو شهرجدیدهشتگرد گفت: شرکت عمران تنها به عنوان کارفرما وظیفه ساخت و تحویل این پروژه را برعهده داشته و به زودی پس از رفع الزامات بهره‌بردار به شرکت بهره‌بردار متروی تهران تحویل خواهد داد، اما در راستای خواسته شهروندان، همت و تلاش مسئولین محترم استان و شهرستان بر این است تا با رایزنی با شرکت بهره‌بردار مترو از توانائی‌ها و خدمات جوانان این شهر در مترو استفاده شود.

حاجی زاده در ارتباط با ساختمان‌های نيمه كاره ناجا در ورودی شهر جديد هشتگرد كه سيمای زيبای اين شهر را مخدوش كرده است، گفت: اين طرح پنج هزار واحدی از سال ۸۵ در بهترين نقطه شهر آغاز شد اما از سال ۸۹ متوقف شده است.

او گفت: اين طرح بزرگ مسكونی كه يكی از بهترين سازه‌های نیمه کاره در شهرجديد هشتگرد است اما به دليل فقدان اعتبار مالی به صورت اسكلت رها شده بود که مدیران شرکت عمران مادر تخصصی جلسات متعددی با دست‌اندرکاران پروژه مذکور داشته که توافق‌هایی بین طرفین صورت گرفته و به فضل الهی این مشکل نیز در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

نایب رئیس شرکت عمران شهر‌جدید‌هشتگرد با بیان این که شرکت عمران یک شرکت درآمد هزینه است و بودجه ردیف عمومی ندارد و تمامی هزینه‌ها از طریق فروش زمین تامین می‌شود گفت: در حال حاضر اولین و مهمترین دغدغه شهر مترو است اما با این وجود از دیگر مسائل شهر غافل نشده ایم و سعی بر تکمیل مشکلات زیربنایی و روبنایی شهر هستیم .

حاجی زاده در ارتباط با تامین خدمات روبنایی و زیرساختی در شهر جدید هشتگرد افزود: تامین برخی ازخدمات زیربنایی، احداث پروژه‌هایی مانند مدرسه، مراکز درمانی، فضای سبز، ورزشی و فرهنگی و انتظامی ... در اولویت ما قرار دارد و در زمان حاضر هم تعدادی مدرسه، درمانگاه و کلانتری تحویل داده ایم اما به دلیل نبود کادر تخصصی، به طورکامل مورد استفاده اداره های مرتبط قرار نگرفته است.

او گفت: شرکت عمران ابتدا به عنوان متولی ساخت دغدغه فضای سبز شهر را دارد و در همین راستا ساخت بیش از ۵ هکتار فضای سبز و پارک را در دستور کار خود قرارداده و با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث بزرگترین پارک شهر است که تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نایب رئیس شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد در خصوص ایجاد آرامستان که از مطالبات جدی مردم این شهر است نیز افزود: برای تحویل زمین برای احداث آرامستان در شهر هیچ مشکلی وجود ندارد و باجانمایی مکان مناسب توسط مشاور مربوطه پس از تایید دستگاه های بهداشتی و زیستی، این شرکت زمینی را بدین منظور در اختیار متولی آن قرار‌خواهد داد.

او همچنین در خصوص مطالبات شهروندان در خصوص عدم نبود ادارات گفت: در صورت تصمیم مسئولین محترم استان و شهرستان شرکت عمران آمادگی تحویل زمین به دستگاهذ های دولتی برای جانمایی ادارات شهر را دارد و از ای موضوع استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام/د.خ

راه اندازی شهرک صنعتی در هشتگرد

منبع: ایرنا

برچسب ها: هشتگرد ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار